Giulia, az utolsó csepp benzinig

2016.10.10. 14:04
96 hozzászólás

A Tannistest csodálatos hely, ahol mindig van valami túlcsorduló élvezet. Az első, amikor itt jártunk Csikóssal, mindenképpen el kellett döntenünk, hogy a Toyota GT-86 vagy a Subaru BRZ a jobb-e; a második évben az élet nagy kérdései rovatba a V6-os vagy a V8-as Jaguar F-type-ot? került be.

Most reggelente négy darab Alfa Giulia parkol az ablakom alatt. És ha az ember hozzáférhet négy Giuliához, akkor végigmegy rajtuk. Külön cikket már nem írunk róluk, hiszen Zsolt már szinte mindegyiket vezette, az 510 lóerős QV-t Baloccóban – ehhez a békés dán utakon nem sokat lehet hozzátenni. De ettől még kipróbálom őket – tegye fel a kezét, aki nem ezt tenné a helyemben.

Először a dízelt kaptam el egy 10-15 kilométeres körre. Amellett, hogy az itt lévő összes dízel közül ennek volt a legrandább hangja, tényleg zseniális. A kormányzás, a futómű, az olyan, de olyan... egy pillanatig úgy tűnt, hogy a belseje nincs egy szinten mondjuk a 3-as BMW-ével, de ahogy ezt már Stump Bandi megállapította, a BMW ma már egész jó Mercedeseket gyárt. És az Audi A5 Coupé után végképp valami másik minőségi galaxisban jár, csak hát az olaszok egy dolgot nem felejtettek el: a vezetés élményét. És így már semmi sem fáj, akkor sem, ha csak 180 trakor-lóerő tekeri a hátsó kerekét.

De melyik benzinest válasszam?

Igen, a QV-t, bár már csak az alsó két osztásig van benzin. Lássam csak, mitől ájult el mindenki. Hát ettől:

Mygdal egy közeli kis falu, amikor újraindítottam az Alfát a videózás után, 59 kilométert írt ki a számítógép. Aztán két kilométerrel a tverstedi benzinkúttól valami egészen fura hangja lett a motornak, aztán csekkendzsin, félrehúzódok. Le akarom állítani, de nem áll le sem, csak kerreg. Aztán valahányadik gombnyomásra csak leáll, és soha többé nem indul el. A rohadék most már kiírja, hogy kevés a benya. Pedig én azt hittem, hogy a 8 km kevesebb az 59-nél.

Csikós riasztotta az alfás technikai személyzetet, akiket először nem lehetett felhívni, addig ott ültem 30-40 percig az út szélén, de aztán egy koromfelhőből kibontakozott a Rulettkerék-Audi, benne Zsolt és helyi örökös TC-olvasónk, Gábor. Aztán nemsoká előkerült a Fiat/Alfa mentőcsapata öt lityó benzinnel. Talán elég lesz két kilométerre.

Mindegy, holnap jön a Giulia Veloce Q4 (280 LE) és a sima kétliteres, 200 lovas benzines turbó.

Jó látni, hogy az Alfába visszatért az élet. De még hogy.