A SEMA a világ egyik legnagyobb autóipari kiállítása, ennek megfelelően óriási médiafelhajtás övezi. Talán ezért is túlzott elvárásaim voltak, amelyek csak részben teljesültek.

Évek óta készültem elmenni, de egyedül soha nem volt kedvem. Idén szerencsére hárman is csatlakoztak hozzám otthonról. Orlandóból (itt élek) közvetlenül lehet fapados járattal Vegasba repülni. Sajnos a szállásnál már nehéz spórolni, mert az árak a SEMA idején háromszorosukra emelkednek. Hónapokkal korábban, gondosan szobát foglaltunk, de a hotelfoglalásunkat valamiért törölték, így csak méregdrágán sikerült egy elég ócska szállást kapnunk. Normál esetben 30-40 dollár körül juthatunk szobához a stripen, de ilyenkor a legolcsóbb motel is százas fölött van.

Ha SEMA-regisztrációnkat időben elintéztük a neten (40 dollár), akkor néhány perc alatt megkapjuk a négy napra szóló belépőnket. Mivel a kiállítás jelentős része szabad területen fekszik, így belépő nélkül is be lehet lógni, de benn, a csarnokokban hamar kiszúrnak a biztonságiak, ha nem lóg a nyakunkban a belépő. A kiállítás közelében napi 30 dollár alatt nem találsz parkolót, de ha hajlandó vagy tíz percet sétálni, akkor a pár saroknyira lévő szállodákban már ingyen lehet parkolni, illetve a legtöbb hotelból ingyen busszal is el tudunk jutni a kiállításhoz.
A SEMA-n hatalmas a tömeg, és óriási a zsúfoltság. A hatalmas terület (és tömeg) miatt nehéz megtalálni az összes egyedi, tuningolt autót. Ez igazából egy szakmai kiállítás rengeteg autóipari beszállítóval, akik a standjaikon kiállított épített autókkal akarják felhívni a figyelmet magukra, illetve termékeikre. Tehát ne egy hagyományos tuningshow-t várjunk, hanem egy szigorúan szakmai kiállítást, amit a standokon bemutatott egyedi járművekkel próbálnak színesebbé tenni. Ezenkívül találkozhatunk a különböző autós tévéműsorokból ismert sztárokkal. Magáról a kiállításról minden szónál többet elmondanak a fényképek, érdemes megnézni a galériát.

Adnék még néhány ötletet, hogy mivel érdemes az időt agyonütni, ha már Vegasban járunk. A kaszinókat nem részletezem, mert azokról bárhol rengeteget olvashatunk (talán mégis kiemelném a Venice (=Velence) kaszinó 3. emeletén lévő Canale Grandét, amin gondolával is végighaladhatunk. Bátraknak ajánlom a Stratosphera-torony tetejéről való leugrást. Ezt Gabi barátom megtette, és állítólag élvezte is, bár ennek kissé ellentmond az ugrás előtt készült kép, amelyen a mosolya számomra nem tűnt igazán őszintének.
Ha van időnk, feltétlenül tegyünk egy kirándulást Vegas környékére. A Hoover-gát kihagyhatatlan, és 30 perc alatt elérhető. Megdöbbentő, hogy a felduzzasztott Colorado-folyó szintje mennyit apadt. Már-már úgy tűnik, hogy lassan elfogy a víz, ami az erőmű turbináit hajtja. Vegastól nyugat felé autózgatva futottunk össze a Lambo Huracannal, amivel sofőrje a kis forgalmú úton fel-alá próbált száguldozni. A bérelt 1,4 TSI Jettával (négy testes személlyel) űztük meg a Lambót, hogy közelebbről is megnézzük. Kanyarok előtt, a rövidebbre vett féktávokon mindig utolértük, hála a híresen jó VW-fékeknek, vagy talán ő jobban féltette a bérelt Lambót, mint én a Jettát, de sajnos kanyarból kigyorsítva és az egyenesekben nem tudtuk a lépést tartani. Nem igazán értettem, mert a tesztekben agyondicsérték ezt az 1,4-es turbóst.
Egy szónak is száz a vége; egyszer érdemes megnézni a SEMA-t , de önmagában csak azért utazni ilyen messzire megfontolandó. Ha viszont a környék látnivalóira is marad időnk, akkor felejthetetlen élmény.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Megérdemli az emblémátBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
