Eladtam a Porschét

2016.11.20. 07:02 Módosítva: 2016.11.20. 08:05
78 hozzászólás

Jó annak, aki tanulni tud, mondta egy tanárom, és én húszévesen arra gondoltam, annak jó, akit hagy tanulni a koleszben a szobatársa. Pedig ez a mondat sokkal több annál, mint amit elsőre gondol az ember. Aki nyitott és befogadó, tud úgy élni, hogy az élet által elészórt dolgokból ki tudja szemezni, ami a hasznára válik, és maradékból is tud tanulni. Ezzel a Porschével én is sokat tanultam, már csak ezért is megérte megvenni.

Több céges új autót vettem már át, korábbi munkahelyeimen adtam is át tulajoknak, de magamnak általában használtakat veszek. Van, hogy mellényúl az ember, van, de azért általában sikerül jót találni. Ez a 2003-as Porsche Boxster S különlegesen jó volt. Tisztán, ápoltan, karbantartottan vettem meg, mindene rendben volt. Igen, kellett rajta valamit csinálni, de ez normális, nem igazán hiba, inkább a használt autók velejárója.

Kapcsolódó
Megvan a Porsche első hibája

Megvan a Porsche első hibája

Írtam, hogy beszámolok a nevetésről és a könnyekről is a Porsche Boxster használata közben, most megérkeztünk az első hibához. De nincs nagy baj.

Kétszer voltam vele pályanapon, többször csak úgy felmentem a hegyekbe autózni, alapvetően minden indítás, autózás örömünnep volt. Úgy mondom ezt, hogy próbáltam az új Caymanokat, valamint pályán nyomtam az új 911-eseknek is. A 986-os Boxster, ahogy a 996-os kódú, tükörtojás lámpás 911-es is sokkal mechanikusabb autó, mint a következő szériák, nem elektromos a kormányszervója, kicsit hangosabb, kicsit nyersebb, kicsit sportautósabb. Nekem ez fontosabb, mint a nekem sem túlságosan tetsző, kombinált első lámpa.

Nem evett sokat, nem versenyautó, csak pont jó, okosan adagolt arányokkal a komfort és a sportosság között. A végére már megszoktam az emberek hozzáállását, nem igazán zavart, hogy nem lehetsz jó fej egy Porschéban. Ettől még a motor 4000 felett eszméletlenül jól szól, és a kormány pont olyan éles.

Van azonban két probléma, ami egyre jobban előtérbe jött. Az egyik, hogy eléggé egoista autó. Vihetsz ugyan valakit, de ha úgy használod, ahogy kell, nem fogja élvezni a középkonzol és az ajtókárpit közötti ide-oda ütődést, meg a féktávokon a lassulást. Hárman már sehová nem mehetünk. De oké, ezt tudtuk, nem meglepetés.

Az viszont csak a használat közben derül ki, hogy az autó csak akkor az igazi, ha rendesen használjuk. Akkor mutatja meg, mennyivel jobb, mint például egy BMW Z4-es roadster, ha kihasználjuk, amit tud. A különleges balanszát, a fékeket, a kanyarstabilitását. Csak pályán. A közút nem ez a hely, mert a határok távol vannak, a legkisebb hiba is durva lenne. A gyorshajtásról nem is beszélve. Ha meg csak krúzolunk, az említett Z4-es jobb, sőt egy MX5-ös is komfortosabb, és jobban beleillik a hétköznapokba. Nehéz ezt elmagyarázni: ha egy szöget akarunk képakasztónak a falba verni, a kalapács jobb, mint a szögbelövő.

Aztán a privát szál is bejátszott, időközben elváltam, a szabadidőmben pedig szeretnék a gyerekeimmel lenni. Túra, utazás közösen, kerékpárok szállítása, a Boxster otthon pihent a garázsban én meg a baráromtól (Köszi Doki!) kértem kölcsön a Vitóját.

Nekem is valahogy többet jelentettek az élmények, amihez a kölcsön Vito segített, mint az autózás a Boxsterrel. Nem akarom túlmagyarázni, a Boxstert meghirdettem, és elkezdtem nézni a Volkswagen Multivanokat. Azért Multivan, mert szeretem a Volkswageneket, meg egy ottalvós Bogártalálkozóra nem mehetek Hyundai H1-essel vagy Mercedes Vianóval, hogy nézne az ki? A T4-es volt a célpont, a T5-ösök vagy nagyon drágák, vagy már a világ összes kilométere bennük van. Árban is meg akartam húzni egy határt.

A használtautós portálról azonnal jelentkeztek sms-ben, hogy készpénzért felvásárolják, ezeknek nem is válaszoltam. Annyiért a szomszéd is megvenné, amennyit ajánlanának. Aztán jöttek a cserélgetős ajánlatok, hiba volt kihagyni a szövegből, hogy semmilyen csere nem érdekel. A legviccesebb egy automata szőlő- vagy gyümölcsprés volt, amivel talán jól is jártam volna. Körülbelül két hete hirdettem, amikor eljött a vevő, megnézte, kipróbálta, és amit írtam róla korábban, elolvasta, gyakorlatilag mindent tudott. Azt is, hogy mennyiért vettem, hiszen az egyik Égéstérben elmondtam. Van a piacon sok olcsóbb Boxster, de neki is ez kellett, ahogy anno nekem is.

Megindult a Multivan-vadászat. Multivan kellett, mert tetszik, és a célra ez felel meg a legjobban. Nem vagyok a szakértője, ezért aztán a T4 Facebook-csoporthoz fordultam segítségért, berakva egy jelöltet, hogy ismeri-e valaki, és szerintük mennyiről lehet visszacsavarva az órája erre a barártságos 250e körüli számra. A kérdés felrakásától számítva nagyjából 10 percen belül megjött az ügyeletes megmondóember, és leoltott, mint kamrában a villanyt. Ne kérdezzek, nézzem meg élőben és kit érdekel a kilométer, ezek örökké tartanak, millióval az órában is a világ legjobb autója. A hülye vagy kifejezés nem hangzott el, de minden sor között látszott a kioktató stílusban fogalmazott kommentben.

Megköszöntem szépen, nem kezdtem el magyarázni, hogy jól ismerem az öthengeres motort, még az internet kezdeti korában volt is nekem, javítottam is, sőt tuningoltam is. Ráadásul az egyik ok, ami miatt ezeket kerestem, az öthengeres TDI, ami mellesleg annyira szépen szólt a Rulettkerék Audiban is. Viszont a motor mellett más is használódik egy félmilliót futott autóban, aminek azért nem biztos, hogy örül az ember.

Persze jöttek segítő privát üzenetek is, volt aki fel is hívott. A volkswagenes csoport kicsi, és sok az ismerős, a többség pedig segítőkész. A nagyokosok pedig mindenhol ott vannak. Kipróbáltam számos T4-es Multivant, az olcsóbbtól az igazán drágáig, de sajnos a maguk módján mind csalódás volt. Nekem, Volkswagen-kedvelőnek nagyon nehéz ezt leírnom, de az öthengeres csúnyán kerreg, a váltó kóvályog, a műszerfal és a kormány remeg, a menetzaj pedig 90 felett zavaró. Nem az egyiknél, hanem mindnél, amit kipróbáltam. Ehhez képest a Mercedes Vito és Viano nagyobb és komfortosabb, ráadásul nem drágább. Kiszélesítettem a keresést, aki mer az nyer alapon.

Viszonylag hamar ráakadtunk egy 2005-ös Viano Fun modellre, ami a Multivan megfelelője, asztallal, ággyá alakítható hátsó üléssorral. 2.2 CDI motor, 150 lóerős, hatfokozatú kézi váltó. Magyar autó, nyilvánvalóan visszatekert órával, de összességében jó állapotban. Nagyszerviz, olajcsere már megvolt, egyelőre nem estek ki csontvázak a szekrényből. Ezt a 2148 köbcentis cdi-motort pont annyian utálják, mint istenítik, majd meglátjuk nekem mit hoz a szerencse. Az biztos, hogy a hely nagy benne, az utastér csendes, a hatos váltó jó fokozatkiosztású, és dinamikus az autó.

Persze nem a Boxsterhez, hanem a 150 lovas Multivanhoz képest . Már azt is biztosan tudom, hogy az egymással szemben lévő üléses, asztalos belteret imádják a gyerekek, a monti pedig kiszedett első kerékkel hátra keresztben befér. Ez kellett, nem? De. Ami pedig elromlik, azt megjavítjuk.

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

5 perce
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16