Az oroszoknál minden nagy. Ha az Északi-sarkra akarnak menni autóval, akkor a nem a jól megszokott Land Cruisert választják a ballonos kerekekkel, hanem inkább kibelezik, és építenek a váltómű köré egy gigantikus hatkerekű alumíniumszörnyet.
Így nem olyan meglepő, hogy amikor SUV-ot csinálnak, akkor ez jött ki belőle. Első nekifutásra egy kissé a Hummerre hajazó gép kerekedett, alapjaiban a Gaz 66-al.
Aztán gondolkodtak még és második körben egy Kamaz 43501 4x4-re építkeztek. Ez egy rövid tengelytávú, összkerékhajtású katonai teherautócsalád, amit a barátai Mustang néven emlegetnek. Háááát… nem pont ilyennek képzelem.
Specifikációját tekintve van tekintélye az úton, hiszen a 6,7 méteres hosszhoz 2,7 méter feletti magasság és 2,5 méter szélesség társul. Az össztömege 7 tonna, végsebessége 120 km/h.
A csőrös kamionokra emlékeztető motorház alatt egy V8-as klasszikus dízelmotort (740.31-240) találhatunk, ami 240 lóerős teljesítményre képes, ami nem olyan sok, cserébe viszont 912 Nm a nyomaték (a Hummer H2-ben az erősebbik motor is "csak" 574 Nm), vagyis elhúz egy házat, csak lassan.