Ennek a Patrolnak nincs ellenfele
Múlt hétvégén jutottam el oda, hogy végre sikerült megnéznem a Grand Tour első évadának utolsó részét. A rész végén Hammond kiált versenyezni a Porsche 918 Spyderrel egy Nissan Patrolnak látszó tárgy ellen. Erős jelenet, lezárták a kétszer ötsávos Sejk Zajed út egyik felét, ez tulajdonképpen Dubaj ütőere. Ott áll napjaink talán legkeményebb sportautója, benne mindennel, amit a Porsche tud az autógyártásról. Vált a lámpa, és a Patrol elmegy a 918-nak. Súlyosan.
Már a nyitókép is annyira groteszk, hogy titkon mindenki tudja, itt a Porschénak esélye sincs. Aztán feltűnnek a húsos Hoosier (amúgy utcai) draggumik, meg hogy a Patrol szinte hátsó keréken távolodik. Ebben a világban persze nincs olyan, hogy elég lóerő, ezt már pár éve is láttam, amikor a város iparnegyedében átrendezték a belső szerveimet egy 850 lóerős Nissan GT-R-rel.
A Patrol komoly tuningot kapott, sőt, itt inkább már autóépítésről lehet beszélni, hiszen a mérnökök kibeleztek egy Nissan GT-R-t, majd mindent beépítettek a terepjáróba, ráadásul mindezt a Nissan csinálta, Japánban. A motor, a transaxle váltó, a a futóművek, a fékek, minden ment át a Patrolba, tényleg csak egy üres kaszni maradt, még a beltér egyes elemeit is átpakolták a sportkocsiból. Már ez is elég erős lett volna, de természetesen a tuning sem maradhatott el. A motor lökettérfogatát már Dubajban 4,1 literre növelték, az összes belső alkatrészt kicserélték, majd két akkora turbót raktak rá, hogy egy óvatlan pillanatban simán beszívhat egy elefántcsordát.
Az első mérések alapján 1900 lóerő jött össze, de az utcai használat kedvéért több fokozatban állítható a motorvezérlés, így unalmasabb napokon vissza lehet fogni 1300 lóerőre. A rendszer amúgy 1600 lóerővel működik biztonsággal, hosszú távon, jelentsen ez akármit is. Az nem derül ki, hogy ezt hagyományos, kúton kapható benzinnel, vagy versenybenzinnel éri-e el, de mindenhogy beteg.
A Patrol 800 méteren, állórajttal több mint 330 km/órát megy, de az építők számításai szerint ennél nem érdemes tovább nyomni, mert 340 körül elemelkedik. Hiába, a bakancs szétszteroidozva is bakancs marad, féltéglákkal nem lehet gyorsan hajtani. A beltér legviccesebb látvány, hiszen ott vannak a Patrol gyári ülései, az utazóbőröndnyi könyöklő, de a kormány, a középső kijelző, a váltó boksz és a váltó előválasztója is a GT-R-ből jött. Ezen túl csak egy bukócső van a beltérben, semmi más nem utal arra, hogy szupersportkocsikat aláz. A tulajdonos (aki mellesleg a királyi család tagja) egyedül arra panaszkodik, hogy a sleeper jelleget szerette az autójában, de a Grand Tour óta mindenki tudja, hogy hol a trükk.
Képek: 1320 Video.