Tudom, tudom, már megint MX-5, de hát mit tehet az ember. Ha ez van a garázsban, akkor ezt kutatja, és előbb-utóbb érdekes videók kerülnek elé. Sokak látóköréből azért esik ki ez az autó, mert gyenge, ami a számok tekintetében igaz is. Viszont, ha valaki veszi a fáradtságot, és nem a puszta számok alapján dönt, akkor ráeszmél arra, hogy egy szűk szerpentinen mennyire nagyon messze van a határvonal, amit a 110 lóerő húz meg.

Alapvetően kétféle ember létezik: az egyik az, aki a számok bűvöletében él és szédül, ha nincs minimum 300 lóerő a jobb talpa alatt, a másik pedig aki hétvégente az utolsó kapaszkodó gumimorzsán elfordulva faragja a tizedeket valami faluvégi libakergetőn. Ők tekintélyes méretű alkatrészpiacról válogathatnak, ha kell bele erő. Léteznek viszont műhelyek, ahol igény esetél el is végzik az átalakításokat, egyből két megközelítésre is jó példát találtam.
Az egyik az angol BBR, akik turbós és kompresszoros kiteket is árulnak, viszont tudják, hogy az igazi roadster csak hegyes szívómotorral üt. Nemrég bemutatták az átalakítókészletüket az utolsó generációs, ND MX-5-höz: pusztán az elektronika átprogramozásával a gyengébbik, 1,5-ös motor 135 lóerejéből is 158 lesz, az erősebb, kétliterest viszont akár 210 lóerőig is felhúzzák. Ehhez persze kevés az elektronikával való bűvészkedés, a szívó- és kipufogó oldalt is átalakítják, hogy könnyeben lélegezzen a motor, valamint durva profilú vezérműtengelyeket építenek be. Természetesen feszesebb futómű, merevebb stabrudak és hatdugattyús Willwood fékek is járnak hozzá, aminek meg is kérik az árát: a BBR GTI 200 csomag egész kevés híján hárommillió forintba kerül. Turbósítani vélhetően olcsóbb, de az autó karakteréhez valószínűleg ez passzol igazán.
A másik műhely a Flyin' Miata, autójuk pedig a Habu. Írtunk már a cégről, erről a konkrét autóról is, mégis, ezen a Drivetribe videón látszik igazán a lényeg. A kaliforniai srácok hisznek az elvben, miszerint a lökettérfogat semmivel sem pótolható (No replacement for displacement), ezért a MX-5 orrába belógattak egy LS3-as V8-ast. Ez a motor raklapon érkezik a megrendelőhöz, 6,2 literből a fapados verzió is 450 lóerőt hoz ki, de a Flyin' Miata nyilván nem foglalkozik ilyen pórias dolgokkal, ezért egyből az 525 lóerős változatot rendelték meg.
Így csinálhatsz vadállatot a Mazdádból
Direktszűrővel és sportdobbal kezded, majd egy ajtó nélküli, lecsupaszított versenyautóban végzed. De tehetsz V8-ast is az egytonnás autóba.
Mivel ez egy egy vezérműtengelyes, nyomórudas motor, nagyon kicsi hengerfejek vannak rajta, szinte bárhova befér, ráadásul könnyűfém-ötvözet, így könnyű is. Mögé akasztottak egy Tremec T56-os kézi váltót, ami a Shelby Mustangtól kezdve a Viperig és Aston-Martinokig mindenben irgalmatlan erőt visel el, hátra pedig a Cadillac CTS-V diffijét építették. Ezt a hajtásláncot kéttonnás autók alá tervezték, így az átalakítás után mindössze 1150 kilós Mazdában nincs túlfeszítve. Ez a csomag az alap autón túl további 14,5 millió forintba fáj, cserébe viszont olyan, mintha így jönne ki a gyárból.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
