Megy le a nap, egyre szebbek a fények, talán a tömeg is kisebb, ráadásul ilyenkor mutatnak igazán az autók. Ez a Concours legjobb része: reggel hétkor láttam az autókat kirajzani a garázsból, most pedig, a sokadik körben van idő kicsit mélázni, befogadni a formát, meg úgy általában kiszúrni az érdekes részleteket. Itt van például a Hoffmann&Novague R200-as. Ez egy tiszteletadás a Skoda 130 RS-nek, és hátulról, valamint profilból nagyon rendben van, de elölről nekem nem áll össze. Igazából kiadja a régit, de nagyon szájbarágósan, egészen kicsi kéne, hogy ne csak emlékeztessen a 130 RS-re, de szép is legyen.

Ugyancsak ilyen részlet a Fiat 124 Abarth, illetve az autó, ami annak látszik. Csikósnak kezdtem lelkesedni, hiszen alapvetően imádom a pici, könnyű, nyitott autókat, majd nyugalomra intett: Anti, az csak egy replika. Merev tengely van alatta! És tényleg, a hátsó sárvédő légbeömlője is kamu, de mindegy, iszonyatosan elvinném egy hétvégére.
Pár méterrel arrébb áll a fekete dög, az Opel Rekord. Egészen különleges kisugárzása van, ha három-négy napig nem törölnék le róla a port, bármelyik Mad Max filmben elmenni díszletnek, borzasztó gonoszul néz ki. A motortér tovább fokozza a hatást, a kétliteres blokkon fejemnyi iker-Weberek ülnek, 8000 fölé forog és valamivel több mint 230 lóerős. Kevés? Mindössze 950 kilónyi autó jár hozzá. Beltér nincs, csak korhű kagylók és bukócső, félelmetesen kívánatos az egész, főleg a hátsó kerék előtt világba üvöltő kipufogó. Az építő, Kovács Gábor Niki Lauda Fekete özvegy becenevű versenyautóját építette meg. Vagyis a világ legjobb beceneve is jár hozzá.
Természetesen BMW-t volt a legnehezebb fotózni, főleg ezeket a nyolcvanas évekbeli darabokat, annyian állták körbe őket. Láttam már 6-os kupét, de így, hogy körbesétálhattam, és kicsit elmerenghettem fölötte jöttem rá, hogy miért is lett még életében ikon: mert nincs benne semmi különös, csak tökéletesek az arányai. Az enyhén előredőlő vesék, a pont megfelelő hosszúságú géptető, a vele arányos kabin, a tetővonal, a hokiütő, minden pont jó, és a középre húzott kipufogó a cherry on top. Ez ráadásul egy M635 CSi, vagyis a 286 lóerős, 6,5 másodpercet gyorsuló torpedó. Nézem, és elképzelhetetlennek tartom, hogy ne ez legyen a világ legfinomabb GT-je.
És ha már bajorok, még egy dolog előtt törték össze a márványt a kontrollt vesztve zuhanó állak, ez pedig az E30 M3 Cecotto Edition. Johnny Cecetto (ejtsd: Csekottó) motor- és túraautó-versenyző volt, ezt az 505 darabos sorozatot az ő sikereinek elismeréseként építették, a Balaton-parton éppen a 29. darab áll. Impozáns látvány a 2,3 literes, 215 lóerős motor, főleg, hogy egy tonnánál alig nehezebb autót mozgat. Ez a széria a módosított légterelőkben, a kerekekben és a könnyített hátsó üvegben tér el a mezei M3-asoktól. Lefotózni ezt sem volt könnyű, de az E30-akhoz képest átalakított csomagtartó fedél, az izmosan dudorodó sárvédők mind azt üzenik, hogy hogy ez egy komoly játékszer.
Reggel 7 óta kicsit túlcsordultam, szóval most el is indulok haza, de sok dolog kimaradt a posztokból, csak amolyan szedett-vedett válogatás készült. Ha tehetik, nézzenek ki holnap, bőven maradt látnivaló, arról nem beszélve, hogy a dolog közösségi része is működik: az autók mellett ácsorgó érdeklődők előbb-utóbb megtalálják a közös hangot, hiszen a rajongás tárgya sokszor ugyanaz. Mellesleg a legtöbb tulaj is az autója mellett áll, ők pedig komoly sztorikkal dobják fel a látványt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
