Ilyen volt az idei első Parkoló Parádé
Parkoló Parádé 14: az anyjuk sem ismerne rájuk
Ismered az érzést, amikor megállsz a Parádén, és kinyögöd: hát ez meg mi?!
Ezerrel készültünk az idei első Parkoló Parádéra, mindenki mondta a magáét, és éreztük, ez a PP most durvább lesz, mint bármelyik korábbi. Nem tudtuk, csak sejtettük, mert régen volt az utolsó, és nem múlik el úgy hét, hogy valaki ne kérdeznem meg minket, mikor lesz a következő Parádé.
Hiába na, ha valami jó, azt az emberek szeretni is fogják. És a Parkoló Parádé jó, mert jó arcok jönnek (ezek vagytok ti, drága olvasók), és olyanok szervezik, akik szeretik a jó arcokat. És ha egy rendezvény jó, sokan jönnek. Ez eddig is így volt, éppen ezért, a korábbi tapasztalatok alapján most abban maradtunk, páran közülünk körbemennek, és az általuk kiválasztott témában fotóznak. Így nem kell mindenre figyelni, elég lesz csak a szocialista autókra, a keményen átépítettekre vagy mondjuk a japánokra, amerikaiakra koncentrálni.
Én, ha már a Sierra születésnapja apropóján kimondottan kértem a Sierrásokat, hogy jöjjenek parádézni, bevállaltam, hogy én a Fordokra koncentrálok. De ez önmagában kicsit kevésnek tűnt, még akkor is, ha beleveszem, hogy az amerikai autók közt is szokott lenni pár Ford – de az is igaz, ez nem egy USA-autós találkozó, nagyon sok amcsi vasra nem emlékszem. Szóval akkor legyenek amerikaiak is a galériában. Esetleg pár érdekes japánt még bevállalhatok, ha már a sorok közt kószálok. Meg aztán a régebbi japánokra egyébként is rááll a szemem, biztos körbenyálazok párat. Akkor meg már le is kattinthatom őket, hát nem? De. Na ugye.
Sierra, elmúlt 40?
Jött egy sajtóközlemény, na de mi Sierra-ügyben képzettek vagyunk, éberek vagyunk, figyelünk.
Abban maradtunk, hogy nem kell sok kép, 10-15, max. 20 képes galériával foglaljam össze az érdekesebb autókat. Aztán délután háromkor megnyílt a kapu, és minden talpalatnyi helyet elfoglaltak az autók. Annyi autó, amennyit még Parkoló Parádé nem látott. Amíg Kéner Eszti a nagy Canonnal lőtte az autókat, én elkezdtem rohanni, mert ránéztem az órámra: hatig esélyünk se lesz mindent körbejárni, megvárni, míg a téma előtt nincs ember, majd lefotózni. Ketten, kétfelé széledve már jobb hatékonysággal tudunk haladni, igaz, nálam csak telefon volt, de a semminél lényegesen jobbak az ilyen képek is.
Egy nagy galériába gyűjtöttem kettőnk Ford-amerikai–japán témakörű fotóit, kegyetlen szortírozás után még így is egy 93 képes gyűjtemény maradt. Többet nem volt szívem mellőzni, na. Csodálatos autókkal jöttek ki a parádésok, egy csomó esetében fájt, hogy se nem amerikai, se nem japán, de még csak nem is Ford. De kettő esetében megtaláltam azt a kibúvót, amivel mégis valahogy becsempésztem őket.
A311 Wartburg hátsó ablakában csodálatos, legalább ötvenéves, megfakult matricák idézték New Yorkot és a Shenandoah Nemzeti Parkot. Az Audi 5000 CS Turbo Quattrónál meg szerintem sokan kapásból tudják, miért is lehet az amerikaiak közt: ez bizony egy kimondottan a jenki piacra gyártott kocsi. Tudom, tudom, alapvetően egy Audi 100-as, de akkor is, nézzétek csak meg az orrát, meg a fenekét: egészen más kiállása van, mint amikhez a szemünk hozzászokott.
Kattintsatok bármelyik képre, szép nagy galériába juttok, érdemes végigböngészni. Sárga taxitól a lepattant Taunuson át az összkerekes Nissan Prairie-ig van itt minden.
És ha élőben is szeretnétek őket látni, akkor gyertek a következő Parkoló Parádéra május 13-án, 15 órától a Hungexpón.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
