A Múzeumok Éjszakáján elvileg a lényeg a Hungexpo passzázsán zajlik, de ez marhára nem így van. Egyrészt most is volt Mesterkurzus a fogadóépületben, és kint a nagy parkolóban minden megtelt, pedig már 1200-nál több kocsinak volt hely. A felhozatal ugyanolyan érdekes volt, mint bármely normál, délutáni Parkoló Parádén, azt leszámítva, hogy az Austin Princess bent autóztatott, és Bervás tanár úr most otthon hagyta a RO80-asát – hogy csak a leglényegesebbeket említsem.
Kizárólag anyagi szempontok alapján kezdtem el szétnézni a Hungexpo parkolójában, ahol megláthattam Magyarország egyik garantáltan legdrágább Suzuki Swiftjét is, de leginkább az lepett meg, hogy volt itt érdekes veterán is bőven. Egyszer tarthatnák például egy hidrós parádét, díszhelyen a Citroënekkel, most is volt DS, jött egy Xantia, a hidrós Citroënek trükkjével (csak az ifjúság kedvéért: egyik kerekét leszerelve is tud menni az ilyen autó). És ott volt az SM kupé, ami ugye abból a korszakból származik, amikor még a kézről kézre vándorló Maserati épp a Citroën tulajdonában volt, viszont a Citroën még épp nem volt a Peugeot-é. Kevesebb, mint 13 ezer készült belőle, ma állpottól függetlenül 40-70 ezer eurót is megér. Tartok tőle, hogy ez a példány is itt, a parkolóban.
Rögtön az R16 mellett, ami ugyan népautó-kategória, de önmagában a szép felújítás is elég sokban tud fájni, még Magyaországon is. Én imádom, egyszer volt szerencsém hozzá – és nem az a legérdekesebb benne, hogy (állítólag) a világ első ötajtós autója.
A pénztemetés másik hatékony és kétségkívül szórakoztató módja a turbósítás. Nem tudom, hogy ez egyfajta új trend, vagy mi, de volt egy E34-es 5-ös BMW, ami iszonyatos hangerőre volt képes, és kissé Wartburg-ütemű durrogással csődítette maga köré a népet. Ehhez valami spéci elektronika kell? Tudja a fene, a Hungexpón elfért.
A turbó-szcéna első pillantásra kiszúrható tagja volt ez az elég jól kinéző 350Z-is, kíváncsi lettem volna, mit tud, de nem került elő a gazdája. Egy biztos, ez a hátsó szárny valóban termel leszorítóerőt.
A galériában még elhelyeztem pár komolyabb árú kocsit, ezek közül az ős-Land-Cruiser még eszméletlen érték, bár nekem nincs beépített értékbecsüs szoftver az agyamban, mint Csikósnak. Egy biztos, az USÁ-ban horror áron mennek ezek is.
A fajlagosan legnagyobb költés rovatunkban két versenyzőt találtam még a teljes sötétség beállta előtt: az egyik a klassz kis Golf I. Cabrio volt:
A másik viszont egy olyan kocsi, amelyről snki nem gondolná, micsoda erőfeszítés összehozni egy ilyet. Elvégre csak egy Swift Cabrio – írtam használttesztet is ilyenről, cukiság biturbó.
A piac egyik legritkább és leglényegtelenebb modellje, több Aston Martint vagy Lamborghinit kínálnak, mint ilyet. Pedig csak egy olcsó Suzuki. Igaz, eredeti japán.
Összefutottam a tulajjal is, aki bevallotta: ez valójában egy Geo Metro, amit visszaépített Suzukivá. Igen, a Geo Metro Kanadában készült, és bár alapvetően a Swiftből készült, marhára nem volt ugyanaz.
Emberünk elég alaposnak tűnt, látszott, hogy egyetlen fényezési hiba mennyire zavarja. A csúnya, elhasználódott Geo csavarokat is kicserélte eredeti Suzuki-csavarokra (!), amihez már tényleg elhivatottság kell, nem? Sajnos a tetőgyártó mesternek nem jött össze első nekifutásra a tökéletes vízzárás (igyekszem szépen fogalmazni), ömlik be a víz, de majd talán másodikra.
A többi képekért rákattintani valamelyik fotóra, és átlapozni a galériát – biztos lett volna még több, ha nem száll le az éj a Hungexpóra, legközelebb szeptemberben nézzük végig az autókat, akkor már nappali fényben.
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.