A Golf R puhány, de csak a Golf GTI versenyautóhoz képest
Tavaly majdnem elcsöppentem, amikor a Hungaroringen autóztattak, mert bár már korábban is vittek rajta, akkor ültem először profi mellett. A Volkswagen idén viszont megfejelte a szokásos újságíró-fosató kört, és a először a kezünkbe adták a kormányt egy Golf R-ben. Lendvai kolléga megírta, szerette, és hát 310 lóerővel meg összkerékhajtással nem is lehet olyan rossz.
Nagyon gyors Volkswagenekben rettegünk
Hungaroring, célegyenes visszafordító: 120-nál egy jobbos-balos hinta, aztán kitámasztott gázpedállal, négy elpörgő kerékkel festjük az ívet egy emelt Golfban.

A Ring-szüzességemet két hete vesztettem el, akkor a saját MX-5-ömet hajtottam. A Golf R most közel háromszor olyan erős, pont tizenegyszer annyiba kerül, ráadásul kétautónyi távolságot kell tartani. Para, na. Persze a szervezők igyekeznek kipárnázni a kört, vagyis nagyjából az autó képességeinek tizedével kezdünk, aztán lépkedünk felfele. Csalóka pályán menni, hiszen az aszfalt hibátlan, ráadásul sokkal jobban fog, mint az utcai, már két hete is olyat kanyarodtam a Mazdával, hogy azt hittem, leér a kilincs. Persze, jó a futóműve az R-nek, de biztos vagyok benne, hogy utcán hamarabb eléri a határait.
Nyugi, lesz Wellhello is a VW-talin
Idén szeptember 23-án, azaz most szombaton lesz a Volkswagen-találkozó a Hungaroringen, és itt mutatkozik be a vadonatúj Polo és lesz pár klassz tanulmányautó is. Eredetileg Golf-találkozóból nőtt ki az esemény, de az idén már tíz típus (Bogár, Golf, Transporter, Passat, Polo, Jetta, Bora, Vento, Scirocco Corrado) klubja is ott lesz a Ringen. Lesz terepezés, Volkswagen Driving Experience bemutató, autós szimulátor, közlekedésbiztonsági bemutató gyerekeknek és -tréning felnőtteknek. A woodstock-i hangulatú Hippifalu további műsorszámokat kínál, léghűtéses és haszongépjárműves felütéssel, sőt, ha akarsz, ott is aludhatsz. A beugró 600 Ft, a legszerencsésebb játékos pedig egy Golf VI-tal mehet haza – az összes többi részlet a rendezvény honlapján és Facebook-oldalán.
Ettől függetlenül lehet vele keményen menni, ha ügyesen dobtam be a kanyarba, még a hátulja is mocorgott, a kigyorsításnál pedig szépen betapadt. Közben még egy kis show-t is csinál, visszaváltásra szolidan durrog, ami elég sokat hozzátesz a hangulathoz. Viszont az utcán annyira imádni való DSG pályán bele-bele vált, amikor nem kéne. Két kanyar között, amikor a jobbosból már kigyorsítottam, viszont nem váltanék fel, mert jön a féktáv, az elektronika belegangol, és vissza kell húzni a füllel, hogy legyen rendes motorfék. Nem fáj, csak mindig akkor fordult elő, amikor a legkevésbé sem számítottam rá.
És az autó, ami utcán a forgalom jelentős részénél fürgébb és keményebb, versenypályán kicsit lomhának tűnik. Ez mondjuk nem tűnt volna fel, ha nem ültetnek be egy Golf GTI TCR-be: ez egy Golfból faragott versenyautó, a hagyományos Golf R mellett csak annyira üt el, mintha Palvin Barbi mellé odatennénk Niki Minaj-t. Arasznyi szélesítések a kerékjáratokon, hosszú szplitter, vad szárnyak, szóval versenyautó. A szabályrendszer szerint 1250 kilóval áll rajthoz, és 315 lóerős. Utcai autó is rendelkezhet ilyen adatokkal, de a ez más műfaj, nagyságrendekkel jobban tart a futómű, a slickek pedig szinte kikapcsolják a fizikát.
Sofőröm a svéd Anton Marklund, ralikrossz Európa-bajnok, még csak 23 éves, de valószínűleg hamarabb tudott vezetni, mint járni. A célegyenes végén fel is akaszt az övre, kanyarban pedig olyan az oldalgyorsulás, hogy majdnem át is ültem az ölébe. Bestiálisan megy, ha egy pillanatra nem feszítek, a fizika valamerre megpróbál eltávolítani a kocsiból. Anton is élvezi, de az egyik hátsó sikánt elkottázta, és amíg a bukótérben kerestük a pályát, a másik autóval le is hagytak.
Érdemi kört nem mentünk, boxból ki-boxba be hajtottunk, de bőven elég volt ahhoz, hogy ismét tudatosuljon, mennyire más univerzum egy versenyautó, mint egy sportos utcai. Az a baj, hogy minél többet lógok itt, annál inkább érzem, hogy pályázni kéne. Márpedig köztudottan olcsó, családbarát elfoglaltság.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
