Emlékszem az első Parkoló Parádémra: éppen félkész állapotban volt az autóm, de úgy döntöttem mégis kimegyek és megnézem, hogy miről is szól ez. Még nagyon szellős volt a parkoló, relatíve kevesen voltak, de már akkor berántott a hangulat.
A filozófia mit sem változott, a volumen annál inkább. Az idén harmadik, összesen pedig tizenhetedik alkalommal megrendezett esemény tényleg kezd hasonlítani a hatalmas külföldi autós dzsemborikra. Szerencsére nem csak a mennyiség, hanem a minőség is.
Már az elején elhatároztam: most lesz a napja, hogy tényleg körbeérek, tényleg végignézek mindent. A feladat nehéz, mert a látnivaló sok, az idő pedig kevés. Súlyosbító tényező, hogy a látnivalók mellé akadt hallgatni való is: szokás szerint volt Totalcar Mesterkurzus, ahol ezúttal Göbölyös Zsolt tartott előadást a motortuningról - ennek felvételét egyébként nemsokára kilőjük a netre.
Ha valaki emlékszik még, hogy milyen beszabadulni egy nagy játékboltba tízévesen, az pontosan tudja, hogy miről beszélek. Annak ellenére, hogy én a mai napig abban a bizonyos játékboltban érzem magam egy ilyen helyen, azért akadnak részeredményeim.
A fenti parkolóban kapásból egy ismerősbe botlottam, aki büszkén mutatta a 106-osára szerelt új felniket, amik ugyan lemezfelninek néznek ki, mégis magnéziumból vannak, így összesen 17 kilóval rövidítik meg az autó önsúlyát, ami így már csak 820 kiló. A súlyminimalizási előadást egy kettes Golf haláltusája szakította félbe, amit valamiért körülbelül tíz percig nyelezett a gazdája egyhelyben. Nem láttam a végeredményt, de el tudom képzelni.
Ha már a Golfoknál tartunk: minden generációból találtam olyat, aminek a motorháztetejére folyattam a nyálam, annyira csodásan nézett ki. Golf-felnik tekintetében még mindig a BBS RS/RM vonal az aduász, de üdítő volt látni olyan kevésbé elterjedt darabokat is, mint a Ronal Turbo vagy a háromrészessé alakított Porsche Teledial.
Aztán hirtelen megláttam egy brutálisan alacsony, piros valamit. Hohó! Erről már hallottam: Ferrari 348, airride-dal. A látvány különösen letaglózó, mivel a 348-as eleve nem egy magas darab, így nagyjából olyan alacsony, mint egy pedálos Moszkvics. Tény, hogy látott már szebb napokat is és vannak véleményes részletei, de én megítelek neki egy fuck yeah plecsnit.
Sose gondoltam volna, hogy ilyesmit valaha leírok, de az egész találkozó legkirályabb gépe egy Peugeot volt. Régóta nagy kedvencem az 505-ös, manapság nem is túl gyakori, hát még az átalakított. Ehhez a darabhoz könnyfakasztóan jó stílusérzékkel nyúlt a gazdája. Szolid koptató, RS Watanabe stílusú felnik, kis szárny, óriási ültetés és sárvédőre rakott tükrök. Eszményi, úgy ahogy van.
A németautós túlsúly ellenére azért volt pár különleges japán darab is. Közülük nyilván a Skyline-ok, Evók és Suprák a legfeltűnőbbek –mindből akadt, nem is egy-, de méltatlan lenne nem megsüvegelni a 90-es évek egyik legjobb elsőkerekes autóját, az Integrát. Belőle csak egyet láttam, cserébe az hibátlan és gyári állapotúnak tűnt, annak ellenére, hogy ezeket szerették borogatni.
Regélhetnék akármeddig a csodás veteránokról, a cuki régi Minikről vagy a gyönyörű olaszokról, de hely hiányában inkább azt tanácsolom, hogy a következő Parkoló Parádéra mindenki látogasson ki október 15-én. Nem elírás, ez egy vasárnap, mert a szombatot elfoglalta egy másik rendezvény a Hungexpón, de kit zavar ez? Elértük a tizennyolcat.
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.