Tízmillió forint sok pénz, a jelenlegi nettó átlagjövedelmet alapul véve több mint 50 hónapig kell dolgozni ennyiért, feltéve, hogy közben egy forintot sem költünk el belőle. És, hogy mit adnak bő 4 évnyi munkáért? Ha nem akarjuk a párna alatt tartani a pénzt, vehetünk egy kis lakást a fővárosi Kiskörúton vagy mondjuk feladhatunk érte 40 ezer ötöslottó-szelvényt. Az előbbi jó befektetés lehet, utóbbival viszont akár 929 millió forintot is nyerhetünk, persze ez nem biztos. A harmadik lehetőség pedig, hogy autót veszünk a pénzből. Ekkor szembesülünk egy újabb fontos kérdéssel: újat vagy használtat?

Első hallásra nagyon sok pénz a 10 millió, de ha valaki játszott már a márkák újautó-konfigurátoraival, tudja, hogy egy jól felszerelt kompakt modell ára is felszaladhat idáig. A prémiumvilágban viszont ez csupán a belépőszint, főként, ha a hagyományokra építő, hosszmotoros típusok (BMW, Mercedes, Audi, Jaguar) árait nézzük.
Mit vinne haza egy új Focus áráért?
Négymillió forint sok pénz, ennyiért már tényleg minden van. SUV? Sportkocsi? Vagy egy kis luxusra vágyna inkább? Adunk pár tippet.
Mielőtt mindenki elkezdené köszörülni a kaszát, hogy már megint milyen hülye dolog új és használt autókat összevetni, nyomatékosítanám, amit korábbi hasonló posztjainkban is igyekeztünk éreztetni: ez egy kis játék, vicc, móka, ahogy tetszik. Mindenki nyugodtan készítheti a popcornt.
Használtat egy új Lada áráért?
Pár forint híján két és fél millióért vihetünk haza egy új Grantát a kereskedésekből. Ajánlunk pár alternatívát a használt piacról.
Gyorsan vegyük sorra, milyen ellenérveket tudnánk felhozni az újként 10 millió forintnál olcsóbban kínált prémium típusok ellen:
- kicsik
- gyengék
- fapadosak
- túlárazottak
- öregesek
Most minden támadásra reflektálva mutatunk egy-egy 10 millió körüli használtpiaci ajánlatot mutatunk.
Nagy
Mióta a Volkswagen kézbe vette, a Skoda cikiből elfogadott, majd divatos márka lett. Bár az anyavállalat mindig igyekszik éreztetni, hogy nem egy VW-ban ülünk, a Skoda bizonyos tulajdonságaiban többet kínál, mint egy hasonló kategóriás népautó. A Superb például nagyobb, mint a mindenkori kortárs Passat. Tízmillió alatt pedig 10 ezer kilométernél alig többet futott, vagyis szinte új DSG-s, dízel Superbet vehetünk. Ha ennél is nagyobb autó kéne, maradnak az egyterűek és a kisbuszok.
Fényűzni csak szerényen
Mennyid van egy Skodára? Mondjuk tíz milla? Erre az kevés lesz, igaz, ez a kocsi akkora, mint egy ház, kiváló állami- és pártjármű, még túl nagy irigységet sem szül.

Erős
Erős autók kapcsán általában a német prémiummárkák tuningdivízióit szokás emlegetni, esetleg a túlmotorizált amerikai autókat, vagy a kihegyezett japánokat. Pedig a svédek is szoktak erős autót építeni, elég csak a turbós Saabokra és Volvókra gondolni. Utóbbi márka nem adta fel ezt a jó szokását, az utóbbi időkig a V60-asból is gyártottak háromliteres, turbós változatot T6 néven, 304 lóerővel. Egy 44 ezret futott, 2 éves példányért épp hajszálnyival 10 millió alatt kérnek.
Öthengeres anyaméh
Ha valaki azt mondaná, megkapom, de tíz évig nem vehetek más autót, belemennék. Remélem, azért a térdem is bírná a kiképzést.

Fullos
A mindenkori luxust általában az aktuális Audi A8/7-es BMW/S osztály testesítik meg. Bár ezek az autók teljesítményben és kényelemben is nagyon közel állnak egymáshoz, talán a márkákhoz kapcsolt üzenetek miatt mégis az A8-at high-techként, a 7-es sportosként, a S-t pedig a luxus luxusaként szokás emlegetni. Ennél a leosztásnál maradva megnéztük, milyen S osztályt vehetünk 10 millió forintért. Találtunk is egy ötéves, benzines S 500 Langot szinte ennyiért, amelybe a kor talán összes extráját kérte az első tulaj. A 94 ezer megtett kilométerből kiindulva nem valószínű, hogy túlzottan le lenne strapálva a 430 lóerős luxuslimuzin.
Csókolom, nagyobb nincs?!
Van önnek 2,5 milliója hifire, 1,3 milliója hátsó ülésekre és 1,7 milliója futóműre? Nos, akkor itt az autója.

Értékálló
A 911-es Porschét szinte mindenki ismeri. Kultusz, legenda, a típus egybeforrt a Porsche márkával. Éppen ezért sokan szeretnének birtokolni is egy 911-est. A különleges kivitelek ára már a megvásárlást követően több lehet, mint amennyit a forgalmazónak ki kellett fizetni, de az egyszerűbb típusok árai is elég jól tartják magukat. A korai évjáratok ára régóta már csak felfelé megy. 10 millióért (~32500 euróért) akár már kaphatunk '70-es évek beli Targát a német piacon, de ez ennyiért még nem a showroomshine kategória.
Porsche 911 R: a múlt legjobb része
Az ilyen autók napjai megszámláltattak, de a Porsche készített egy régimüdi 911-est, talán utoljára.

Fiatalos
Ha a sportos kinézetért és egy kis bugiért szívesen beáldozzuk a hosszú távon is kényelmes hátsó üléseket, az Audi TT jó választás lehet. Alig egyéves példányt kapunk már ennyiért, kevesebb mint 10 ezer kilométerrel. A motorja a Golf GTI-ből is ismert kétliteteres, turbós TFSI 220, lóerővel, az orra pedig az R8-asról lehet ismerős.
Audi, ami odapörköl a BMW-nek
Szerepjátékosdit játszanak a bajorok, vagy milyen őrület terjed a környéken? Ez az Audi olyan, amilyennek a BMW-nek kéne lennie.

+1 Jolly Joker
A prémiumautó-vásárlókban sokszor van egy adag exhibicionizmus, éppen ezért logikus döntésnek tűnhet egy kisebb, egyszerűbb, szolídabb, új prémiumautó helyett egy nagyobb, harsányabb használtat venni. Meg is érkeztünk az X6-oshoz: kellően feltűnő, cserébe a lecsapott tetővonalnak hála üvölt róla, hogy senki sem a praktikuma miatt döntött mellette. 10 millió forint alatt találtunk is egy xDrive40d kivitelt 306 lóerős, háromliteres dízelmotorral és automataváltóval.
Bőrös dózer 2.0
Úgy érezte, hogy X6-osával már beleolvad a tömegbe? Hogy a csuklós Ikarus még mindig nagyobb? Elnyomják? Fél? Retteg? Sebaj, itt az új, helyreáll a rend. Megmenekültünk.

Tanulság most sincs, szavazás viszont most is van, döntsön!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
