Amikor először találkoztam Imrével, közöm sem volt az MX-5-özéshez. Esztergom felett futottunk össze, a Vaskapu kilátóban. Gyanús volt a kocsija, nagyon ült, és szemre is nagyon könnyű kerekek voltak rajta, a vaskos bukócsőről nem is beszélve. Akkor már nagyon terveztem a vásárlást, szóval le is támadtam emberünket, ugyan mutassa már meg, mit lehet kihozni egy második generációs MX-5-ből. Felpattintotta a géptetőt, és röviden ezt:

A Jackson Racing M45-ös kompresszor nagyon hasonló ahhoz, ami eredetileg az első (új) Mini Cooper S-re került. Tekintve, hogy az MX-5 motorterébe nyolc henger is elfér, a csavarkompresszornak is akad hely, ezzel a kocsi jelen állapotában nagyjából 220-230 lóerős. Nem tűnik soknak, hiszen, ha abból indulunk ki, hogy egy átlagos, másfél tonnás autóra vetítve ez még mindig csak cirka 340-350 lóerő, de egy ekkora autóba mégis borzasztó overkill, hiszen a Mazda nem csak könnyű, de rövid is, emiatt pedig borzasztó izgága. Ráadásul az erő nem valamilyen sztratoszféra közeli fordulaton jön meg, hanem azonnal, hála a kompresszor jellegének. A motor állítólag a forgattyús mechanizmus megpiszkálása nélkül elviseli a nyúzást, hiszen a Mazda 323-asba eleve turbóval építették be.

Az esztergomi találkozásnak már két éve, aztán legutóbb akkor futottunk össze, amikor forgattuk az epikus méretű MX-5 vásárlási tanácsadót. Abba a videóba sehogy sem fért bele az autója, de azt mondta, menjek vele egy kört. Ilyenkor vegyes érzések kavarognak az emberben, hiszen ott a töménytelen pénz, négy év munkája, és a tudat, hogy egy ennyire túlmotorizált autót mennyire könnyű bedobni az árokba. Aztán ott a kíváncsiság is, hiszen hiába járok ugyanilyen autóval lassan két éve, jó lenne tudni, milyen, amikor a közmondásosan kifinomult vezethetőséghez több mint dupla teljesítmény jár. Elvittem, de nem vagyok büszke rá, milyen túlcsorduló, fékevesztett mámor lett a vége. Mentségemre szóljon, hogy tényleg bitang jó az autó.
Melyik MX-5-re mehet rá a gatyád?
Alapvetően bármelyikre, de most segítünk, hogy a legnagyobb taposóaknákat kikerüld.
A tulajdonos nem csak a motorerőre ment rá, de a futóművet és a féket is a menéshez igazította. A kedvenceim mégis a felnik: egy-egy ilyen Desmond Regamaster mindössze négy kilós, pedig hat kilójukkal a gyári Enkei felnik is a legkönnyebbek közé tartoznak, amit utcai autón elérhetőek. Kívül csak az apró toldatok utalnak valamire, még a bukócső is matt bőrbe húzott, így kevésbé feltűnő. A kipufogóhang is visszafogott, viszont ha valami, akkor a kompresszor nyígás rendesen hallatszik. Ez a jellegzetes, visító hang, ahogy a lapátok bedarálják a levegőt, és basszus, de könnyű ráfüggeni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
