6-7 millióból használtat? Adunk néhány tippet!
Lélektani határ ez - derék, mezei igavónót gyűjtsünk-e be a szalonból, vagy kockáztassunk egy picit, mondjunk le a garancia jó részéről, de egy még hosszú életű, csillogást is adó szép autóba tegyük-e a pénzt?
Elérkeztünk a "használtat vagy újat?"-sorozatunk negyedik részéhez. Az első posztban a 2,5 millió forintos kérdést tettük fel. Abban az ársávban még logikusnak is tűnik a dilemma, hogy egy fapados új, vagy egy, valamilyen szempontból jobb használt autót vennénk-e. Aztán megnéztük a használtpiac négymilliós ársávját, amennyiért újonnan már jó nevű gyártók kompaktjait is megkapjuk, majd felugrottunk 10 millióig, amennyiért már rendes prémiumautók is vannak. Ez történt eddig. Kimaradt viszont a 6-6,5 millió forintos lépcső, ezt a hiányosságot pótoljuk most.
Továbbra is tisztában vagyunk vele, hogy az újat nem lehet a használthoz hasonlítani, ez csak egy kis szórakozás/szórakoztatás. Úgyis mindig jól jön valamilyen ürügy arra, hogy miért bújjuk a használtautós oldalakat.
Kis luxust
A Lexus CT200h ugyan nem váltotta be a gyár hozzá fűzött reményeit, hiszen úgy tűnik továbbra is a Prius aratja le a babérokat a kompakt-hibrid kategóriában. A kis Lexusnak ráadásul a formaterve is elég megosztó. Ettől függetlenül érthető, ha valakinek a CT200h akad be, talán pont azért, mert nem jön belőle sok szembe az utcán. Egy 2015-ös, Comfort felszereltségű, 38 ezret futott eladó példányt találtunk 6,59 millióért.
Nagy SUV-ot
Ha tetszik, ha nem, manapság a SUV a menő. Létezik belőle kicsi, közepes, nagy és indokolatlanul nagy. A Kia Sorentót simán csak nagynak mondanánk, ami egyben azt is jelenti, hogy bőven elég nagy a kényelmes utazáshoz, városba meg már túl testes is. A 2010-es modell már szinte minden szempontból hozta a japán konkurensek színvonalát, újonnan 10 millió körül adták. Egy 2014-es darabot találtunk 144 ezer kilométerrel, 197 lovas 2,2-es dízel motorral és automata váltóval 6,49 millióért, feketében.
Adócsalót/haszonjárművet
Kívülről macsós, belülről személyautós, ráadásul a könyvelő is szereti – ezt kínálják a mai pickupok. A kategória hazai királya talán a Nissan Navara, de megjelenésben a Ford Ranger rátesz egy lapáttal, jobban hajaz az amerikai pickupokra. Egy 2014-es, 3,2-es, 200 lóerős, dízel-automata WildTraket találtunk 140 ezer kilométerrel Egerben, 6,7 millióért. Ezt írtuk a típusról korábban: „ Terepjáró, munkagép-alapú, majdnem luxusautó, amit, annak ellenére, hogy erős mint a barom, és a platójára felfér a szabványos EUR-raklap, senki, de senki nem fog se terepjárásra, se munkára, pláne nem terepmunkára használni.” És ez az állítás most is megállja a helyét.
Sportautót
20 ezer euró alatt már válogatni lehet a Lotus Elise-ekből a külföldi oldalakon. Hiába csak 122 lóerősek, mégis hozzák azt, amit egy középmotoros sportautótól el lehet várni. Minden ott van benne, és úgy, ahogy kell. Oké, erre még jön a regadó meg a forgalomba helyezéshez kapcsolódó egyéb költségek, de megéri még egy kicsit spórolni.
Szobrot
Minden idők legszebb Volkswagene a Karmann-Ghia. Népautó, mi? Dehogy! Mintha egy német apa és egy olasz díva szerelemgyereke lenne. A technikája (szinte) a Bogáré, de ilyet úgyis nézegetni vesznek a legtöbben. Akik nem, azok előtt pedig nyitva áll a Bogár-tuning végtelen világa. 5,99 millióért találtunk egy szép kabriót.
+1: Leguan 33
1991-es gyártású, tőkesúlyos vitorlás. 10,6 méter (33 láb) hosszú, négy fekvőhely van benne. Tíz lóerős, belmotoros. Ára 6,99 millió forint.
Szavazás
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.