Ahhoz képest, hogy micsoda elképesztő műszaki alkotás, gombokért adják ezt a Lancia Delta S4 Stradalét, még ha innen nézve egy egész vagyonnak is látszik félmillió euró. Ennyiért olyan technikát kaphatnék 1986-ból, amelyhez hasonlóval ma is ritkán találkozik az ember. Ráadásul szinte érintetlenül, hiszen alig 800 kilométer van benne.

Nem a véletlen műve, hogy ezt az autót nem használták, és valószínű, hogy a következő gazdája is csak néhány próbakört megy vele. Ez ugyanis nem csak érzékeny csúcstechnika, de ritkaság is: összesen 200 példányt gyártottak, azt is csak azért, mert a korabeli rali-szabályzat ennyit írt elő. Az S4 ugyanis a Lancia utolsó B csoportos raliautója volt, amelynek már csak nevében volt köze az utcai Deltához. Ez egy középmotoros prototípus, mai szemmel nézve is kivételesen kifinomult hajtásrendszerrel.
Az utcai autó nem tűnik nagy csodának: turbós motorja csupán 250 lóerős, de ugyanez az 1,8 literes lényeges változtatás nélkül adott le 600 lóerőt a versenypályán, több mint harminc éve. Mindehhez pedig benne van a Lancia egyik legérdekesebb motorja: a 16 szelepes négyhengerest egyszerre tölti turbó és mechanikus kompresszor, méghozzá két hatalmas intercooleren keresztül – így érték el, hogy a turbókésedelem ne rontsa érdemben a gázreakciót, mégis könnyedén növelhessék a teljesítményt az egekbe. Ezen kívül három differenciálműves összkerékhajtást építettek be: az első difi nyitott, a hátsó önzáró, a középső pedig a teljesítmény 30%-át osztja előre és 70%-át hátra, azaz ezzel a géppel nem lehetetlen kilinccsel előre autózni sem. Egyébként az utcai autó sem lassú, hat másodperc körüli idő alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 225 km/h körül van.
Ezt a példányt Franciaországban árulják, és a fent leírtakon túl az a különlegessége, hogy Miki Biasion aláírása díszíti, aki kétszer lett rali-világbajnok Lancia Deltával, igaz, nem ilyennel, hanem az A csoportos változattal, 1988-ban és 1989-ben.
Ritka, hogy egy autót, akár egy ritkaságot ennyire megkívánjak – talán szakmai ártalom –, de ez a Delta kivétel. Ilyen kompromisszummentes gép talán azóta sem született, és nem is nagyon fog: ma már a rali-versenygépeknek sem kell szigorúan utcai autón alapulniuk, így a versenytechnika már nem kerül ki az utcára ilyen tiszta formában. Nincs más megoldás, az idén lottóötöst kérek a Jézuskától, hátha. Vagy inkább kettőt, egyből nem biztos, hogy kijönne az S4.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
