Giga hiénára készülj! Itt az év két csúcsnyereménye
Az idei hungaroringi DTM-futamon tobzódtunk a lehetőségekben: kipróbáltunk anyósülésben egy BMW versenyautót, Sági Elemér meg is írta. Engem is felvittek a pályára, igaz, engem egy Audival. Ami csodálatos élmény volt, de megint csak ismételgetni tudnám önmagam: nagyon gyorsul, nagyon lassul, de semmiféle veszélyérzeted nincs benne, mert annyira tökéletes célszerszám. Pörgött az agyam: valami mást kellene megmutatni ebből a látványos és igen jó zajokat produkáló (a terhelésen üvöltő V8-ak ezerszer jobban szólnak, mint az aktuális F1 -autók) versenysorozatból.

Teljesen véletlenül jutott eszembe, hogy a LEGO két Audi versenyautót is csinált a Speed Champions-sorozatban. Azt az ősi igazságot meg ugye tudjuk, hogy azóta van autóverseny, hogy egynél több automobil van a világon. Itt meg rögtön két készlet van, ez pedig egyértelműen versenyfelhívás. Tehát kell egy ilyen, egy olyan, meg két Audi-pilóta a DTM-bokszokból, és máris lehet egymás ellen építeni. Gondoltam, mókás lesz, ahogy szenvednek a pici alkatrészekkel (ezek a mai készletek ezerszer részletesebbek, mint amikkel én játszottam anno), esetleg eleve elküldenek a hülyeségemmel. Az Audi sajtósai segítettek a dologban, levadászták a két nagymenőt, Mattias Ekströmöt és Nico Müllert.

Gondolom, azt hitték, valami normál sajtóbeszélgetés lesz, leülnek, kérdezik őket a magyar pályáról, meg a beállításokról, meg, hogy milyen eredményre számítanak. Hát, nem pont ez történt. Kicsit kikerekedett a szemük, mikor látták, mi a feladat, de egy percig nem gondolkoztak. Még szinte be se fejeztem a mondandómat, mikor Ekström beintett: Achtung, fertig, LOS! Ha valakinek szemernyi kétsége is lett volna azt illetően, mennyire zsigeri dolog náluk a versengés, az nézze csak meg, hogy cincálja szét a dobozt Ekström, csak hogy azzal is időt nyerjen. Szuper videón az egész sztori:
Mielőtt elkezdték az építést, meg kellett tippelniük, mennyi idő alatt rakják össze majd a modelleket (ezek a kisautók már vannak annyira részletesek, hogy habozás nélkül merem a modell szót használni rájuk). Magabiztosan mondta Ekström, hogy 8-10 perc alatt simán összedobják. Lehet, hogy én se mondtam volna mást, nem túl nagy doboz, meg hát csak egy kisautó. Müller két elem összepattintása közt betolt vigyorgós beszólása teljesen jogos: ez egy nagyon drága PR-esemény lenne, ha az lenne. De csak egy rendhagyó interjú volt. (Persze, ha a LEGO a csodás videót pár óriási Technic-készlettel szeretné meghálálni nekünk, nagyon gyorsan, nagyon hosszú listát tudok írni, csak szóljanak. Hiénázni valóra mindig szükség van.)
Az is kiderült az építés alatt, hogy bár egymás ellen versenyző - és ezt minden helyzetben komolyan vevő - srácok görnyednek az asztal felett, igazi csapatjátékosok is. Ha Müller elakadt, Ekström azonnal segített, mutatta, hol nem stimmel valami. És az is természetes volt, hogy az építéssel előbb végző versenyző azonnal felmarkolja a másik maradék alkatrészeit és segít befejezni a melót.
Miután mindkét kisautóra felkerült az építő versenyző szignója, egyértelmű volt, hogy ezekből a Karácsonyi Hiéna legzsírosabb koncai lesznek. Ezért nem is lőttük el eddig az anyagot. Most viszont eljött az idő, habzó szájú hiénák, harcra fel!
Két kisautó, két hiéna-kör. Az elsőben a Müller által összeépített, egyes rajtszámú R18 e-tron Quattro a győztes jutalma, plusz pár nem szerény audis és williams-es kiegészítő, amikkel itt barátkozhatsz. Mi más is lehetne a feladat, mint egy olyan pályamű beküldése, ami kapcsolódik az Audihoz és/vagy a DTM-hez és esetleg a Legóhoz. Hogy mit ábrázol a mű, két vagy három dimenziós, az nincs megkötve. Azonban az anyaghasználat nem szabadfogású: mivel a svájci pilóta neve Müller, azaz magyarul Molnár, a pályaműveket liszt segítségével kell előállítani. Lehet a gyúródeszkára kiszórt lisztbe rajzolni, kalácstésztából alkotni, sógyurmát formázni, akármit, de a mű nagyon fontos része kell legyen a liszt. Jöhet fotó és videó is, a lényeg a kreativitás.
A második kör már Ekströmről szól. Ha valakinek ne lenne meg, ő az a srác, aki a komplett autósport krémjét elverte többször a Bajnokok Tornáján Schumacherestől, Vettelestől, Loeböstől, McRae-estől. Nyert ő már sok mindent a pályaversenyzésben és a ralisportban, így a feladat sem szólhat másról, mint az ő sokoldalúságáról. A feladat: rajzold rá egy A4-es lapra Ekström pályafutása legnagyobb sikereit. Ez a feladat megy a másik Lego-Audiért, valamint ezért a faja kis porshés csomagért, plusz persze egy Williams-felső.

Nem egyszerű feladat egyik se, karácsony is a nyakunkon, így erre most rekordhosszú időt hagyunk: december 27-e 20:00 a határidő. Addig várjuk a pályaműveket ide, a poszt alá (a kommentbe légyszi írd bele, hogy melyik nyereményért nevezel vele). A győztesekről a TC szerkesztősége dönt. Jó alkotást mindenkinek, hajrá!
Ezen a linken megtalálod a többi idei karácsonyi hiénát. Jön még játék idén, de a Lego Audiknál már nem lesz jobb az évben!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
