Az élet császárát pedig úgy hívják...
André Lotterer háromszoros Le Mans-győztes, de nem a sportsikerei miatt tartom irigylésre méltónak. Hanem mert olyan autót tart a hétköznapokra, amilyet bárki más csak légkondicionált garázsban merne nézegetni. És bár egy 450 lóerős Audi Sport Quattro S1-ről van szó, ő nyilván vezet olyan jól, hogy oda se csapja.
Azzal André is tisztában van, milyen különleges az autója, hiszen szívesen mutogatja. Legutóbb a Petrolicious csapata készíthetett róla egy rövid filmet, ahol mozgás közben is látható a gép, és elhangzik, hogy egy ilyen ritkaság miért lett járós autó. A megfejtés egyébként elég egyszerű: mivel apukája ralimenedzser volt, André kiskölökként ilyen Audik kormányát tekergethette, az ilyen élmény pedig meghatározó szokott lenni.

Az S1 amúgy attól olyan különleges, hogy versenyautó-alapnak szánták: csak azért gyártottak utcai kivitelt, mert az FIA előírta. A 32 centivel megrövidített autó a rali-gyorsaságikon ugyan nyilvánvalóan jobb volt, mint az eredeti Quattro, de mivel a 2,1 literes öthengeres turbómotor az első tengely előtt helyezkedik el, a középmotoros konkurenciával – a Lancia Delta S4-gyel és a Peugeot 205 T16-ossal – szemben végül így sem lett igazán versenyképes. Két futamgyőzelmet így is szereztek vele, de igazi legendává a Pikes Peak hegyi versenyen vált, ahol 1987-ben, miután a raliból kitiltották a B csoportos autókat, egy bő 600 lóerős változattal Walter Röhrl iskolázta le a teljes mezőnyt az akkor nagyrészt még murvás, húsz kilométeres szerpentinen.
A Lotterer-féle autó egyébként nem egészen gyári állapotú: állítólag már 450 lóerősen vásárolta, és csak a kipufogót cseréltette hangosabbra. Így az autó közel olyan erős, mint egykor a versenyváltozat, amely nagyjából 500 lovas volt. A gyári utcai kivitel egyébként szintén nem lenne gyenge a maga 305 lóerejével – egy ilyenhez a Winklernek volt szerencséje néhány éve – de aki Le Mans-ban boldogul, annak a jelenlegi teljesítményszint sem okoz meglepetést.
Hányinger, sokszor negyvenmillióért
Kávészünet a Turini hágónál, 1607 méteren. Itt állítják ki Walter Röhrl egykori versenyautóját. Jellemző a hangulatra, hogy komolyan merül fel bennem, esetleg mi is kipróbálhatjuk.
Összesen 224 ilyen autó készült, számos példány végezte versenygépként. A maga idején is elég drága volt, 203 850 márkát kértek érte, most pedig 100-150 millió forintnak megfelelő áron lehet hozzájutni egy-egy példányhoz, nyilván állapottól és évjárattól függően.

Az oldalról ajánljuk
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
