Eladó a világ leghosszabb busza!
Majdnem pontosan hét éve, 2012 novemberének végén, mutatta be a német Göppel az AutoTram Grand Extra típusú, 30,7 méter hosszú, duplacsuklós prototípus autóbuszt. A jármű hajtásáról egy sorhatos, 610 lóerős Mercedes motor gondoskodik, súlya üresen 27 tonna és 256 utast tud szállítani egyszerre. Ezekkel az adatokkal a Göppel duplacsuklós be is került Guinness Rekordok Könyvébe.
A Grand Extrát az elkészülése után több közlekedési cég is tesztelte, valamint néhány kísérletet is végrehajtottak rajta, mint például utaseloszlási teszt, vagy a kisebb városi utakon való viselkedés. A tesztek jó eredménnyel zárultak, azonban megrendelés nem érkezett a járműre, így a 2013-ban nehéz anyagi helyzetbe került Göppel 2014 végére kénytelen volt lehúzni a rolót és csődbe ment.
Hogy hol volt a különleges jármű az elmúlt négy évben azt nem tudni, viszont a Grand Extra nemrég felkerült az egyik német használtautó árusító oldalra. Gyakorlatilag potom összegért 38 900 euróért, azaz nagyjából 13 millió forintért hozzájuthat a vásárló, egy alig hétéves, mindössze 4300 kilométert futott duplacsuklós autóbuszhoz. Mielőtt azonban bárki telefont ragadna, érdemes megnézni a képeket, ugyanis a járműnek nincs rendszáma, tehát soha nem állították hivatalosan forgalomba (különleges engedélyekkel, ideiglenes rendszámmal futott a teszteken). Ebből arra lehet következtetni, hogy valószínűleg nem véletlenül ennyire alacsony az ára. Ugyanis egy ilyen hosszú jármű forgalomba helyezésének ügymenete nagyon hosszadalmas folyamat, rengeteg utánajárást és a hivatali bürokráciával való viaskodást jelentene a vásárlónak.
Ráadásul a papírok megszerzése is rengeteg pénzbe kerülne, Európában. Nálunk viszont nincs ilyen probléma. Az ITM semmilyen körülmények között sem engedné forgalomba helyezni ezt az autóbuszt, mert szerintük ilyen állat nincs! A BKV például majdnem egy évig viaskodott a hazai hivatalokkal, hogy egy duplacsuklós Van Hoolt forgalomba helyezhessenek - nem sikerült. Ezért a Göppel AutoTram Grand Extrának valószínűleg egy múzeumban lenne a legjobb helye, hiszen egy járműtörténeti kuriózum és Guinness Rekorder.