Vennél autót online?
Az autókereskedelem elég durva landolást hajtott végre a koronavírus miatt bevezetett korlátozások nyomán. Az autószervizek még csak-csak mennek, sőt, néhol csak a várólista lett kisebb. A márkaszervizek és a nagyobb márkafüggetlenek kidolgozták a fertőtlenítős, érintés nélküli szolgáltatásaikat, akár olyat is, hogy az autót ők hozzák-viszik.
Más a helyzet az autószalonokkal. Lényegében nullára csökkent a látogatottságuk, és ugyanez igaz a használtautó-kereskedésekre. Bár vannak olyan hangok, hogy a minőségi használt autók remekül őrzik az értéküket: ez igaz, ugyanaz az árcédula van rajtuk, mint egy hónapja. És még sokáig lesz is, hisz ember nem megy a közelükbe. Miért is menne? De opcióként ott az internet, az érdekelne, hogy olvasóink vennének-e autót így.
Új autót online
Ott van a magánvásárló: ha van autója, amit épp le akart cserélni, simán elhalasztja a vásárlást. Hosszú külföldi útra menne? Hát nem. A közértig jó lesz a régi is, pár hét nem a világ, ki lehet bírni. Nézzük a cégeket! Picit meghosszabbítják a futamidőt, ki tudja, talán úgy is ki kell rúgni később, aki a kocsit használja.
Bár az optimizmus nem feltétlenül szériatartozék manapság, lehet, hogy nem érdemes halogatni a vásárlást. Akinek biztosan kell egy új autó, most egészen döbbenetes kedvezményekkel választhat újat: némely importőrnél több százas készletek állnak, amit ki fognak árusítani. Ha viszont ezek elfogynak, és majd a termelés újraindul, szép lassan jönnek az újabb szállítmányok. Csak épp az aktuális euróárfolyamon, a veszteségekkel és a CO2-kvótákkal küzdő autógyárak által felsrófolt árakon.
Hogyan lehet most új autót venni?
Hát milliókkal olcsóbban, csak ügyesen kell keresni és kattintani. Mi megtettük, hogy neked már ne kelljen.
Vagyis van ebben ráció. Sőt, ilyen nehéz időben az ember hajlamos némi kompromisszumra, elvégre van az a pénz, amiért nem fáj, ha 2 centivel kisebb a tengelytáv vagy 18 literrel kisebb a csomagtartó – lehet, hogy egy másik márkánál még eladóbbak az udvaron álló kocsik, mint amit eredetileg kinézett az ember. Miért is ne?
Az első kérdés tehát:
Használt autót online
Az új autónak elvileg nem lehet sok baja, de a használtaknál más a helyzet. Netről nem lehet átvizsgálni, az pedig, hogy megmutogatják videostreamen, az édeskevés. Nem ráznak a kerekek, nem akad a váltó, netán a fékek nem húznak félre? Nincs az a részletes állapotlap, ami a személyes tapasztalást helyettesíti. Legalábbis egy olyan országban, ahol még a kettészakadt autó állapotára is ráírják, hogy újszerű.
Pedig létezik olyan, hogy távvásárlás, egy csomóan művelik is, például akik a holland árverési oldalakról vásárolnak. És működik, csak ott picivel más az értékesítési kultúra. A kereskedő, akitől a saját autómat is vettem, mindenféle latin országokból hoz be Toyotákat. És ki sem teszi a lábát az országból, állapotlap alapján vásárol. A titok nyitja itt az, hogy ismeri az eladókat, hosszú évek alatt építette ki a kapcsolatait.
Az online vásárlás tehát rizikós műfaj, de nézzük, ha nagyon muszáj lenne, mit tennél? Nem lehet a végtelenségig halogatni a vásárlást.
Köszi a szavazást, kíváncsian várom az eredményeket!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
