Aki esetleg olvasta a múltkori Peugeot-borsőrlőkről-, vagy a régebbi, Spirit of France-ról szóló cikkünket az már valamennyire betekintést nyerhetett a francia cég történelmébe, de egyikben sem volt szó hajókról. Pedig a Peugeot huszonhárom évvel ezelőtt, az 1997-es Frankfurti Autószalonon bemutatott egy koncepcióautót, luxushajónak álcázva.
A Peugeot 806 Runabout névre keresztelt koncepcióautó első ránézésre zavarba hozza az embert, hogy ez micsoda. Aztán másodszorra is. Majd miután alábbhagyott a kezdeti döbbenet, tudatosul, hogy ez is csak egy négykerekű autó, annyi különbséggel, hogy ez valamilyen pokolian őrült elképzelés végterméke. Persze rendkívül részletesen megvalósítva, annak ellenére is, hogy nem maradna fenn a vízen, ha arra kerülne a sor.
Elsőre (talán) a legfeltűnőbb dolog az tanulmányautón a hajó stílusú szélvédője, illetve a hátsó sor és csomagtartó helyén lévő fedélzet. Utóbbi, és az összes többi faelem - beleértve az autó oldalán lévő díszcsíkot, és műszerfalat is - mind tikfából készültek. A fedélzet alatt egyébként több dolog is helyett kapott, kezdve a búvárfelszereléshez szükséges oxigénpalackkal. De nem ez a fő velejárója az autónak, hanem az egyedi jetski, ami nem is lenne akkora durranás, ha nem passzolna az hajóhoz. Akarom mondani autóhoz. Ezt, - mármint a jetskit - az utastérbe szerelt csörlő magától is fel tudja húzni a helyére, az oldalra nyíló csomagtartón keresztül.
Az elengedhetetlen kiegészítőkön túl a Peugeot gondolt a gyerekekre is, hiszen a fedélzeti burkolatot hidraulikusan, gombnyomásra meg lehet emelni, és el lehet távoltani. Így már lesz hely kihajtani a mozgatható hátsó üléseket, ha esetleg úgy döntene az autó vezetője, hogy a gyerekeket is elvinné egy körre. Vagy csak simán szembeülve szeretne borozgatni a párjával, ahogy a közel 3 perces reklámvideóban is látható.
A Runaboat belső terére is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők, különösen igényesre sikerült a krómozott elemekkel, kormánnyal, és automata váltóval, amik egyaránt hajlanak a hajó stílusú elemek felé.
Azt nem tudni, honnan jött az ötlet, hogy egy egyterű, a 806 mintájára építsék, de mint ahogy látszik, időközben eléggé eltértek a dizájntól. Plusz kicsit erősebb is lett, hiszen egy 3 literes, V6-os motor hajtja, ami 191 lóerős teljesítményt tud leadni.
Nem meglepő módon a tanulmányautóból csak egy darab készült, és nem váltották be a hozzá fűzött terveket, hogy a Francia Riviérán majd ez lesz a tökéletes szabadidőautó. Ma a Runaboatot a Peugeot sochaux-i múzeumában állították ki, bár pár évvel ezelőtt még csak a raktárban kapott helyet, ahogy ebben a lapozgatónkban is láthatod, sok más érdekesség mellett.