Sziasztok, érdekel titeket? – írta András a minap mailben és a címlapfotónkon is látható Alfa Nero nézett rám. Persze, hogy érdekel! (Amúgy a Ferrari-bázisú Alfa csak engem emlékeztet az Így neveld a sárkányodat című rajzfilmből Hablaty sárkányára, Fogatlanra?)
Elsőre le sem esett, hogy András volt az, aki az új 4-es/i4 BMW orrát helyrehozta – vagyis normális méretű BMW-veséket tett rá. Szintén ő volt az, aki a hátsókerekes Mazda 6 hírének a hallatán gyorsan faragott egy kupét is a pixelekből.
Ha már levelezésbe bonyolódtunk, gondoltam, megkérdezem, tulajdonképpen ki is-mi is ő. Unatkozó esztergályos, netán egy dizájner, akit széklábak tervezésére kényszerítenek, és csak hobbiból hódol a szenvedélyének? Miért készülnek ezek a tervek?
„Én egy, a miskolci egyetemen végzett eljárástechnikai mérnök vagyok, aki lassan 10 éve Németországban él. Három évet a paderborni egyetemen dolgoztam a Részecske-eljárástechnikai Tanszéken, mint tudományos munkatárs – nem elírás, Partikelverfahrenstechnik :) Az utóbbi 5 évben fejlesztőmérnökként dolgozom a hidraulika területen, így állandóan olajok, traktorok és egyéb munkagépek közelében telnek a napjaim. Tavaly év végen találtam ki, hogy 2020-ra 2 célt akarok elérni, 1 hogy a következő Highlander games top 10-be akarok kerülni, na ennek betett a COVID-19... a másik célom volt, hogy megtanuljak renderképeket es egyéb konceptrajzokat jó minőségben a saját szórakoztatásomra készíteni.
Az utóbbi időben főleg Alfa Romeókat és Ferrarikat renderelek át. Ja, amúgy ha az Instagramra felmész, Andras.S.Veres néven megtalálsz.
A képek előzménye annyi, hogy nekem hiányoznak a klasszikus kupék és roadsterek, amik a 70-es évek óta kikoptak a Ferrari kínálatából. A Ferrari Monza megjelenése ilyen téren igazi dizájnfrissités volt szerintem, ami az Alfa Romeónak is jól állna. A klasszikus roadsterség érdekében eltüntettem a hátsó kipufogókat és a diffúzort, helyette sidepipe került előre.
Egy másik input persze az volt, hogy a Klaus Busse nemrégiben szervezett egy dizájnversenyt az Instagramon, #montrealdesignchallenge neven futott, és én is készültem rá pár képpel. Ha Instán vagytok nézzétek meg, nagyon jó képek és konceptek születtek. Szerintem ez valami előszonda volt az Alfa Romeo részéről, hogy mekkora érdeklődést váltana ki egy két ajtós kupé és milyen elvárások várhatóak. Amúgy a konceptek hangulata nagyon hasonló .”
Kértem még pár képet Andrástól, ezeket is beraktam a galériába, ami az alábbi képre kattintva nyílik. Nagy kedvencem az Alfa Giulia, ami nagyjából azt a helyzetet ábrázolja, milyen lenne a kocsi orra, ha ott is elgurulna a tervezők gyógyszere, mint a 4-es BMW-nél, de hobbiból András megrajzolta például a magyar Formula-e csapat autóját is.
Még egy érdekesség, és nekem ez sem jött le rögtön: egyszer András a szakmájánál maradt: az egyik olajos Égéstér után készített nekünk egy olajügyi fejtágítót, mindenki olvassa el, érdemes, mivel nem a tribológiai szakszavak túláradó használatára koncentrált, hanem a közérhetőségre. Kötelező olvasmány, ha kihagytad volna.