Úgy látszik, a Porschénél most szabadították fel néhány régi projekt titkosítását. Erre utal a nemrégiben bemutatott tervezet-gyűjtemény, és most ez a fura öszvér is, amelyet negyven évig sikerült titokban tartani.
A képeken ránézésre egy közönséges C124-es Mercedes kupé látható – az eredeti típusjelzését tekintve egy 230 CE – amely mostanság azzal keltene feltűnést, hogy nem igazán látszanak rajta használati nyomok. Ez azonban sokkal különlegesebb autó, mint amilyen egy nullkilométeres 124-es Merci lenne: a Porsche saját V8-as motorját építették az orrába, amely ma is elég durvának számítana a maga 3,6 literével és 300 lóerejével. Az 1980-as évek második felében azonban, amikor a Mercedes 5,6 literes V8-asa adott le 279 lóerőt, igazi csoda lett volna, ha gyártásba megy.
A gyári sztori szerint akkoriban egy, a Mercedeshez hasonló méretű négyüléses, négyajtós, orrmotoros sportkocsi, a 989-es fejlesztésébe kezdtek bele – ez tekinthető a Panamera távoli elődjének is – és ebbe szánták az új nyolchengerest. A projektből azonban nem lett semmi, mivel 1992-ben kitették a műszaki vezető Ulrich Bez, és a vezérigazgató Arno Bohn szűrét. Az új vezetés pedig a Boxster és a vízhűtéses 911-es fejlesztésére fordította az ekkortájt épp gazdasági gondokkal küzdő cég minden anyagi erőforrását és mérnöki szaktudását, a négyajtós fejlesztését pedig leállították.
A sors különös fintora, hogy 1990-től bérmunkában épp a Porsche szerelte össze a legerősebb Mercedest, az 500E-t, amely elég hasonló autó. Az is a 124-es karosszéria – igaz, a négyajtós – egy V8-as motorral, csak az a nyolchengeres szintén sokkal kevésbé volt hegyes: az M119-es kerek 5 literből adott le 326 lóerőt, és akkor ezzel is legendássá tudott válni.