Élet félmillión túl...
Válogatás a Népítélet sarasabb javából +1 kakukktojás
Élet félmillión túl - Land Cruiser
Pár évvel ezelőtt az egyre gyarapodó terepmunkáim miatt (természetvédelemben dolgozom) nyilvánvalóvá vált, hogy szükségem van egy terepjáróra, méghozzá egy strapabíróra. Minden autó szóba került a 4x4-es Daciáktól a Defenderig (a régi nagy álmom), de előzetes terepjárós tapasztalataim, valamint hosszú dokumentálódás eredményeként (ebben a népítéletnek is jelentős szerepe volt) egyre inkább a Toyota került előtérbe.
Vígan legurul párszáz km-t az aszfalton (és lehet vele előzni is rendesen), aztán búcsút mondva a civilizációnak, úttalan utakon 20-30 km-eken keresztül, nyakig hóban/sárban cipeli a terepfelszereléseket, 2-3 embert, 5 napra pakolt cuccával együtt.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Orvosi rendelvényre, csak fanatikusoknak - Jeep Wrangler
Gyerekkorom óta tetszik a Wrangler, filmekben csodáltam, így most, hogy már van lehetőségem venni egyet, hülye lettem volna kihagyni.
Ezert tavaly elkezdtem nézegetni a hirdetéseket... Csak a TJ széria jöhetett szóba, abból is a 4 literes (benzines) lehetőleg egy megkíméltebb példányt szerettem volna. Egy év alatt találtunk egymásra. 2006-os, utolsó szériás TJ 6 sebességes váltóval, emelt futóművel, króm lökhárítóval, fellépőkkel, és összesen 30 000 mérfölddel az órájában.
1 év használat után írom ezeket a sorokat róla. Ez elég hosszú idő, hogy a vásárlást követő eufória elmúljon :-)
Vonalzóval rajzolt álom - Renault 11 TSE Electronic
Sokunk gyermekkori álma egy beszélő autó. A Renault 1983-ban piacra dobta a '80-as évek minden csipogó, világító, digitális kütyüjével teletömött Renault 11 Electronic-ot.
--2020 UPDATE-----------------
Az elmúlt időben a GTL felszereltséget sikerült TSE-vé faragni. Kapott első ködfényszórókat, ehhez passzoló lökhárítót, gyári könnyűfém felniket, elektromos első ablakokat, és infrás központi zárat.
Kalandewagen! - Mercedes-Benz G
26 éves. minden nap vele ajándék. Nagyon markáns. Első igazi terepjáróm. Sokat vagyok aszfalton kívül és sajnos szeretem nyúzni a kocsikat terepen kirándulva (124-es mercik, subaru svx, subaru xt turbo, ignis 4x4 mind megjárták szegények....). Ez a G-ép pedig akkor érzi jól magát, ha lemehet az útról. Rohadt hangos (részben a kardán lehet). Szépen ki van lakatolva, nuku rozsda. Könnyű takarítani, mivel minden nap kutyák autóznak velem, a beltérben ugrálnak, ez nem mindegy! Defender-Niva beltér, NAGYON szeretem. Nem is kelle nekem szgk, rájöttem.
Vénasszony - Land Rover Discovery
Mielőtt belekezdek, szerintem fontos lenne pár szót váltani az overlanding vs. off-road témáról illetve tisztázni h melyik kb. mit jelent:
- Overlanding: értsd kirándulás terepen, A-ból B-be, földúton hegyen, bokron, folyón át, felszereléssel, sátorral, bográccsal, súllyal, tetőboxxal, stb.
- Off-roadozni: Sárba, függőleges falon, trial pályán, minél nehezebb terepen keresztülverekedni magad. Nincs sátor, tűzhely, bogrács. A cél maga a "dagonya".
Imádom ezt a vasat. Elsősorban kirándulni (overlanding-re) vettem, de néha csak azért beleülök mert élmény vele menni. Volt sok autóm, 1-2 SUV-hoz is volt szerencsém (Q7,X5), a feleségemnek Merci SUV-ja van, de egyik sem adta ezt a tank feelinget. Valahogy ez a megfoghatatlan Land Rover életérzést nekem más nem nagyon tudja megadni, már teenager koromban megfertőzött, azóta sem szabadulok.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.