Lánctalpas Mini az Antarktiszra

2021.01.28. 13:42
0 hozzászólás

A sarkvidékek tudvalevőleg nem emberektől és autóktól hemzsegő helyek, néhány, pufi-kerekű Land Cruiseren és Land Roveren kívül nem is nagyon tudunk elképzelni személyautót. Próbálkozások persze voltak: a Volkswagen küldött néhány Bogarat, a Top Gear is csinált egy toyotás különkiadást, és a Hyundai Santa Fe is egy PR-produkció keretében szelte át az Antarktiszt első autóként. Mégis, a havon és jégen azért csak a lánctalp az észszerű választás.

mini-trac
Fotó: Motor1.com

A személyautó-lánctalp halmazokat Terry O'Hare ötvözte, mielőtt a Mad Max filmek autóihoz fogott volna: az Ausztrál Nemzeti Antarktika Kutató Expedícióhoz épített kutatójárműveket, többek között a szóban forgó Minit, lévén, hogy a Mark 1 sokkal kisebb és gazdaságosabb volt, mint a megszokott, nagyméretű teherautók. Nem gondolta túl a projektet, a leszerelt kerekek és felfüggesztés helyére 18 centi széles, gumi hernyótalpak kerültek, amikhez a hajtás egy lánckeréken jutott el a gyári diffin át. Még az autó hátsó dobfékje is megmaradt, mint kormányzó eszköz, de az eredeti, 848 cm3-s motor egy 1100-as Morrisból származó 1,1 literesre cserélődött le.

Nem is bírta tovább a szerkezet egy évnél, már szezon közben leszerelték a megbízhatatlan, kuplungot égető Mini-Trac-et. Igaz, nem volt teljesen egyedül, a videó szerint három példány készült belőle: az Antarktiszról hazaszállított darab az Ausztrália déli csücskében emelkedő Victorian Alpsban tűnt el, a másodiknak valahol Új-Zélandon veszett írásos nyoma, a harmadikat pedig Kanadába adták el, ahol jelentősen átalakítva került elő 2009-ben.

A videót a motor1.com kutatta ki.