Jövőre indulhat a 400 kilós repülő szivarok versenye
Pár éve már írtunk az Alauda (pacsirta) Racing repülő versenyautójáról, de a cég azóta komoly szponzorokat szerzett (pl. DHL), és csendben továbbfejlesztette a prototípust. A most bemutatott modelljüket Airspeeder Mk3-nak hívják, és ígéretük szerint még idén kiküldik a jövőbeni csapatoknak, a 2022-ben induló versenyen viszont már a következő generációt használják.
A Harry Potter babakék Ford Anglia 105E-je, a Jetson család üvegbúrás csészealjai, az indiai mitológia higanyhajtású vimānái - a fantázia régóta állandó szereplője a repülő autó, de akármennyire is közel állunk így 2021 tájékán a megvalósításukhoz, a polgári felhasználás még messze van, ha egyáltalán.
A szabályozott, zárt környezet viszont esélyt adhat nekik, a versenyhelyzet pedig meg is fűszerezi a szituációt: az Alauda versenyre szánt oktokoptere ugyan fel van szerelve egy 22 szenzorral - köztük lidarral és radarral - megtámogatott ütközéselkerülő rendszerrel, ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy a százra 2,3 másodperc alatt gyorsuló, nyitott rotorokkal repülő szivarok ne gabalyodjanak össze.
Az Mk4 egyébként üresen 400 kilót nyom (törpezsokék előnyben), a váz, a géptörzs és a monocoque is karbonból készül, amit a helyükre csúsztatva rögzülő akkumulátorok hajtanak majd, utóbbiak cseréje képezi a boxkiállásokat. A versenyek tíz indulóval, tíz és hatvan méteres magasság között zajlanak majd, tehát szkeptikusan bizakodni ér.
Képek: insideevs.com / alaudaracing.com