700 lóerős V8-at minden lakóautóba
Kispénzű emberek kicsi országa lévén minimális divatja van nálunk a lakóautózásnak, bezzeg az USA-ban kisebb szalagtelkekre szerelnek kereket, és úgy járják a prérit. Azért egy-két név a távolság ellenére is átszivárgott az óceánon, az Airstreamek valóságos dizájn-ikonok, a Winnebagókról pedig az internet süldő korában elhíresült Winnebago Man miatt tudhatunk.
Nagyok, otrombák, tohonyák - csak mély hangrendű hangulatfestő szavak jutnak eszembe róluk - , de odaát, a Közlekedési Hatóság Palkovics-szigora nélkül, ellenben végtelen pénzzel mindent meg lehet változtatni: nyugodtan bele lehet pakolni egy 700 lóerős Corvette-motort egy 46 éves Winnebago Brave-be, mert miért ne? /sztereotípiaveszély/ Az LS small-block motor úgyis maga a szabad olajon ittasodott dekadencia, éppen pászol a progresszív középosztály leplezett pazarlásába: az eredeti 440 köbhüvelykes (7,2 literes) Dodge V8 hiába fogyasztott hordónyi benzint, még egy mérsékelt lejtőn se vitte fel az autót.
Érzésem szerint a helyére szerelt LS7 sem fogyaszt többet (normál kocsitestben mindkettő 12-15 liter körül evett), cserébe nem hogy élénken mozgatja a 4 tonnás kocsitestet, a bütykös, ballonos kerekeket is simán elforgatja alatta. Az nem derül ki, mennyire volt szándékos, de addig űzik a parkolóban, amíg fáradt svábbogárként az oldalára nem borul a Brave, így a metafora végére is pont kerül. Azt hiszem, mi megvagyunk a Barkasainkkal, bár egy LS motorcserét azért megnéznénk belőle.