A fehér Countach, amivel Lamborghini járt
Kényelmetlen beszállni, nem lehet kilátni belőle egyik irányba se, az ablakán nem fér be egy nyomorultabb sajtburger és a motor időnként mindent megfőz maga körül. Ennek ellenére a Lamborghini Countach csodálatos autó és bármikor szívesen tolatnék vele a küszöbén ülve, hogy aztán órákig nézegessem. Marcello Gandini megrajzolta ezt a végtelenül egyszerű ék alakú autót és te minden alkalommal széles vigyorral nézegetted a Turbo rágó kopottas képén. Ferruccio Lamborghinit viszont nem volt olyan könnyű rábeszélni.
Miután Ferruccio Lamborghini elhatározta, hogy kifújja Enzo Ferrari orrát a saját sportautóival, egész hamar - 10 év alatt - meredeken felfelé ívelt a vállalata. A ‘70-es évek olajválsága viszont nehéz pénzügyi helyzetbe sodorta a céget, ezért eladta a Lamborghinit mindenestül a svájci befektetőknek.
Egyszerűen túl hétköznapinak vélte a Jaramát (azért a túrakupé műfaja közel állt hozzá), ezért mindenképp szeretett volna egy olyan Lamborghinit, ami a merészeknek, a különc vásárlókhoz szól. Így kapott zöld lámpát a Countach fejlesztése, amit Lamborghini végig követett és a vállalat eladása után is jó viszonyt ápolt a csapatával.
Ubaldo Sgarzi, az akkori értékesítési igazgató mégsem tudta meggyőzni sokáig Ferruccio Lamborghinit, hogy szerezzen be magának egy Countach-t. Egészen 1980-ig, amikor az üzemet bírósági felügyelet alá helyezték és Sgarzi nyomasztása célba ért.
Mindeközben valaki rendelt ugyan egy piros LP 400 S-t (3,9 literes V12, 350 lóerő, 5,9 mp-es 0-100) , de lemondta, ezért ezt festették át a Lamborghini által kért fehér színre, így lett a 112.1164-es alvázszámú autó a Főnök Countach-a. Évekig használta a Countach-t, sokszor járt vele az umbriai Trasimeno-tó melletti Panicarolában, ahol háza volt Lamborghininek és megfordult a La Fiorita szőlőhegyen is.
1993. február 20-án hunyt el Ferruccio Lamborghini és az autót lánya, Patrizia örökölte a szőlőbirtokkal együtt. Neki azonban nem jelentett akkora értéket, hogy megtartsa, másnak viszont ez több mint egy sima Countach, ezért eladta egy gyűjtőnek. Innentől pedig ahogy szokás, hét lakat alatt, tökéletesre restaurálva tartják és tehetős műkedvelők között cserél gazdát.
Kétségtelen, hogy ez jóval több mint egy szárnyas, fehér Countach. Itt nem egy ikont birtokol, aki megveszi, hanem abban az ülésben ülhet, amiben Ferruccio Lamborghini és azt a váltót markolászhatja, mint az ember, aki egyszerre gyártott traktort és sportautót.
Képek: Classic Driver