Tudom, sokan elintézik annyival, hogy ez a ronda Megane. Tudod, a kacsaseggű, aminek olyan hülyén van vége, egyszerre hirtelen és lejtősen. Tudom én, hogy furcsa és szokatlan, de pont ettől nagyszerű. Kevésbé célszerűen, mint a Multipla, ez tagadhatatlan, de a Megane szerintem őrület jól néz ki a maga vagány avantgardságával. Az RS-ben pedig pont azok vannak benne pluszban, amitől egyszerűen kell.
Minden szögből minden vonala valahogy találkozik. Vagy már a karosszérián vagy valahol a közeli végtelenben. A nagy lökhárítók is mennyire jól állnak neki, benne egyszerű négyzetháló, az oldalán pedig ralisan kidüllednek a ködlámpafészkek. Hátul, középen egyetlen arasznyira egymástól a két kipufogó, aminek láttán szinte hallom azt a jellegzetes süvítést, ami a fordulattal jön meg.
Önmagában a Renault Sport Megane 225 egy jól használható, éppen egy picit kemény, de kellemesen lelkesítő hot hatch. Nem így az R26.R, ami az éppen aktuális Trophy-R nagyapja. Ebből sincs sok, összesen 450 darab készült belőle és a nagyja a briteknél kelt el, ezért van az, hogy a hirdetett R26.R-ek között vadászni kell a balkormányost.
2005-ben a Renault konstruktőri, Fernando Alonso pedig egyéni világbajnoki címet szerzett, ezért a franciák elkészítették a 230 lóerős Megane RS-t (2,0 liter, négyhenger, turbó). Ez lett az R26.R alapja is, csak minden felesleges kacatot kidobáltak belőle, így több mint 120 kilóval lett könnyebb.
Kihajították a hátsó padot, aminek helyére bukócső került, a gépháztetőt karbonra, a csomagtérajtót polikarbonátra cserélték. A légzsákok közül csak a vezetőét hagyták meg, és a hangszigetelésből sem maradt sok az R26.R-ben. Nincs továbbá hátsó ablakmosó és ezzel együtt törlőlapát sem. 1230 kg-ra fogyott és 6 másodperc alatt van 100-on, ezzel fél másodpercet ad a hízott verziónak.
Hihetnénk, hogy futóműve alacsonyabb és keményebb, de valójában a kisebb súly miatt puhítottak is rajta. A felnikre a Michelin Pilot Sport 2 helyett opcióként Toyo R888-akkal kerülhettek. Elöl már ennek is függőcsapszeges a felfüggesztése, hátul maradt a csatolt lengőkar.
8 perc 16,9 másodperces időt fut a Nordschleifén, amivel ott liheg a Honda NSX nyakában, de megelőz olyan autókat, mint a BMW M135i vagy a 987-es Porsche Boxster S. Nem csoda, hogy legalább akkora hot hatch legenda lett belőle, mint az első Ford Focus RS-ből.
Ez itt 77 600 kilométerrel majdnem 20 ezer angol fontot ért valakinek a Collecting Cars-on. Kevesebb már aligha lesz.