Lehetetlen menőbb BMW-t találni az eredeti 8-asnál. Mert kényelmesebb, gyorsabb és jobban vezethető van bőséggel és megbízhatóbbat sem nehéz találni, de az E31-est elég csak meglátni és rögtön megvan, hogy ez valami olyan, amiben sem tréfát nem ismertek, sem határokat.
Ott a bukólámpa, ami eleve kívánatossá tesz egy kartondobozt is, meg aztán a 8-as egy lapos, hosszan nyújtózkodó kupé, B oszlop nélkül, és a legkisebb motorja is V8-as, de bekezdett a V12-vel. Nem kétség, az egész baromi sokba került a BMW-nek, 1,5 milliárd német márkába. Mégsem fogyott úgy, ahogy kellett volna.
Pont ezért és kicsit az olajválság utórengései miatt nem került gyártásba az M8-as. A legerősebb és leggyorsabb BMW-t kifejezetten arra tervezték, hogy letúrja a Ferrarikat és Porschékat.
Még a 90-es években született az autó, de hivatalosan csak 20 évvel később mutatta meg a BMW az egyetlen elkészült prototípust. Az M8-on látszik, hogy nem vicceltek, hiszen az eleve széles 8-ast még kigyúrták, méghozzá annyira, hogy hátul elfért egy kopoltyú is. Ez funkcionális, így jutott több levegő a differenciálmű hűtéséhez.
Benne pedig az S70-es motor, melynek távoli rokona van a McLaren F1-esben. 6064 köbcentis, V12-es, hengerenkénti pillangószelepekkel, karbon airboxszal eleve az egész versenymotornak néz ki. A 380 lovas 850CSi-vel szemben az M8-as 640 lóerőt tud és 650 Nm nyomatéka van. Sosem mérték le, de bőven kevesebb mint 6 másodperc alatt megvan a 0-100 és 300 km/óra feletti a végsebessége.
Mivel a mérnökök a lehető legalacsonyabb pontra tervezték a motort, száraz karteres lett. Az olajtartály azonban nem fért el a motortérben, ezért a csomagtartóba került és a tetőben futó csövekkel jut előre az olaj.
Hogy a karosszéria merevebb legyen, ezért az M8-asnak már van B oszlopa és a jobb aerodinamika - meg a súlycsökkentés - jegyében bukólámpái sincsenek. Ez azért picikét szomorú áldozat a funkcionalitás oltárán. Az ajtó, a csomagtérfedél és a gépháztető üvegszálas anyagból van, így a 8-as súlyát leszorították 1450 kg-ra.
Kihajították belőle a kényelmi extrákat, helyette van két Sabelt kagyló, hatpontos övekkel és hatsebességes kézi váltó. A rádió helyére olajnyomás és olajhőmérséklet mérő, valamint vízhőfokmérő kis órácska került.
Ahogyan az az ilyen egyszeri prototípusokkal lenni szokott, az M8-as BMW is egy raktárban álldogálva várta, hogy néha áttolják a múzeumba. Erre már csak azért is szükség volt, mert sokáig mozgásképtelenül állt az autó. A BMW viszont felújította, a folyamat legnehezebb része a versenytank pótlása volt, mely gumiból készült, ezért könnyen elöregedett és a habbélése is szétesett.
Megbirkóztak a feladattal, a mű elkészült és a BMW videón megmutatta az autót. Aki csak a motorhangért jött, az tekerjen 3:35-höz: