A legmenőbb négyhengeres BMW
Nevetségesen kicsi kerekek vannak rajta, alig 200 lóerős, de mégis harmincmilliót ér. Az E30-as M3 egy korszakos legenda.
Nem volt nehéz legendává érnie, hiszen az első M3-as azt az utat járta be, mint minden igazán híres sportautó. Homologizációs céllal készült, hogy a BMW megverhessen mindenkit a DTM-ben, vagyis a Német Túraautó Bajokságban. Ebben az időben tele volt velük a pálya, ellenfélnek pedig ott volt a Mercedes-Benz 190E Evo II.

Amíg a 190-es úgy nézett ki, mint amit maga a szélcsatorna rajzolt a tapadásnak, addig az M3-as szinte szerény a kicsit izmos szélesítésekkel és a vastagabb C oszloppal. A hátsó ablakot is megdöntötték, továbbá a csomagtérfedél is magasabbra került picivel, így egyszerűen jobban tud dolgozni a hátsó szárny és csökkent a légellenállási együtthatója is.
1988-ban egyenesen Japánba szállították ezt a fekete M3-ast, ami most került vissza Európába, méghozzá döbbenetesen restaurálva. Az egész autó már képről is olyan, amilyet a 80-as évek végén katalógusban sem láthatott senki. Valószínűleg csak modellező programokban lehet szebbet szerkeszteni.
Kevesebb mint 95 ezer kilométer van benne, és ez nyilván meg sem látszik rajta. Mintha soha senki nem ült volna a szürke, kockás mintájú sportülésekben és nem taperolta volna össze a korlenyomatnak tökéletesen beillő kazettatartót. Elektromos ablakok, kazettás rádió és légkondi, tehát minden van benne, ami miatt élhető marad.
Érdekessége, hogy a szokványos E30 M3-asokkal szemben ebben nem dog leg a fokozatkiosztás. Vagyis az egyes itt nem balra lent található, hogy a pályán gyakran használt kettes és hármas között gyorsabb legyen a váltás. A Sotheby’s leírása szerint ez a japán specifikáció sajátossága.
Változatlan viszont az S14 kódú 2,3 literes, négyhengeres szívómotor, hengerenkénti pillangószelepekkel, ahogy kell. Valamivel kevesebb mint 200 lóerő és akár 7000 fölé is elforog, de ezt már aligha fogja bárki hergelni. És pont ez benne a szomorú, mert hiába marad meg az örökkévalóságnak, ha senki nem mondja el, mennyire eszeveszett mókás volt egy ilyen gép.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
