Pénzügyi és arculati problémákkal nehéz 80-as évek elé nézett a Peugeot és Jean Boillot, a márka vezérigazgatója. Ekkoriban a Peugeot konzervatív márkának számított és már szükség lett volna valami átütő újdonságra, ami széles tömegeket szólít meg. Ebben az időben hagyott fel a navigátorkodással Jean Todt is, akit azonnal felvettek a Peugeot Talbot Sport első emberének. Utána a Scuderia Ferrari F1-es csapathoz ment, 2009-től pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke.
Merész kijelentéssel indított, miszerint egy eddig nem ismert autót mutatnak majd be 1983-ban, amit a következő évben homologizálnak, 1985-ben pedig behúzzák vele a világbajnoki címet. A közönségnek lehettek kétségei, de a terv működött: a Peugeot 205-öst imádták a vásárlók és sikeres volt a motorsportban is.
Lehetetlenül sokszínű kisautó a Peugeot 205-ös, amiben mindenki megtalálta, amit keres. Az alapmodelltől a sportos GTi-n vagy Rallye-n át egészen a bőrüléses Gentry-ig. Mindennek a tetején nyilván a B csoportos rali homologizációjához szükséges T16-os állt, amiből valamivel több mint 200 darab készült.
Mennyivel gyakoribb látvány lesz Toyota GR Yaris - már ami megmarad -, mint homologizációs, rettenetesen erős, összkerekes kisautó, hiszen abból lenyomnak 25 ezer darabot.
Gondolhatják, hogy mennyi köze van a keresztmotoros, elsőkerék-hajtású polgári 205-ösnek az összkerekes, középmotoros, kétüléses T16-hoz. Eltalálták, nem sok. A háromajtós karosszériákat a Heuliez-hez szállították, ahol levágták a hátulját és tűzfalat hegesztettek a B oszlopok közé.
1,8-as, négyhengeres XU motor került a hátsó ülések helyre KKK turbófeltöltővel és Bosch K-Jetronic befecskendezéssel. Az utcai változatok 200 lóerős teljesítményt és úgy 255 Nm nyomatékot tudnak, a versenygépek ennek legalább a dupláját.
Minden Serie 200 autó balkormányos és Winchester szürkére fényezték, amit piros dekorcsíkok díszítettek. De volt négy autó a sorozatban, amit a Peugeot legfontosabb embereinek készítettek és maga Jean Todt rendelte meg őket. Véletlenül sem azért, hogy az ő garázsában is állhasson egy ritkábbnál is ritkább 205 T16.
Jean Boillot, a 205-ös atyja, Didier Pironi, a márka egyik pilótája és André de Cortanze, a Peugeot Sport részlegének műszaki igazgatója - meg persze, Jean Todt - különleges, a versenyautókkal megegyező gyöngyházfehér fényezésű 205 T16-ost kapott, amire a motorsport részleg színeit matricázták.
1985-ben egy párizsi kereskedő hozta forgalomba az autót 510 FNF 75 rendszámmal, ez volt Todt T16-osa. Három év után adta el az autót egy mérnök kollégájának, ami a többinél valamiért erősebbre, 230 lóerősre sikerült.
Mostanra 9900 kilométer van az autóban és valószínűleg ez a Szent Grál az utcai 205 T16-osok között. Nem meglepő, hogy olyan gyűjtők közt cserél gazdát, akik szívesen kifizetnek érte több mint 100 millió forintot.