A leggyorsabb ember Ferrarija
Don Vesco úgy emlékszik vissza már a gyerekkorára is, hogy “az első dolog, amire emlékszem, hogy triciklikkel meg robogókkal versenyeztünk a háztömb körül. Gyerekkori játékainktól kezdve a versenyzés az életem része.” Nem véletlen, hogy a kaliforniai üzletembert mindenki a Utah állambeli Bonneville sós síkság meghatározó alakjának tartja.
Ő volt az első ember, aki 250 mérföld/órás sebesség felett száguldott, a rekordot 1970-ben állította be a Big Red nevű kétmotoros motorkerékpárral. Öt évvel később a 300-at lépte át, 1978-ban pedig 512,734 km/órás sebességgel 12 évig megdönthetetlen rekordot állított be a Lightning Bolttal. Don Vesco nyugdíjas korára sem fogta vissza magát, 2001-ben a turbina hajtású Turbinatorral érte el a 737,788 km/órás sebességet.
Ezt a zöld 1977-es Ferrari 308-ast használta arra, hogy a sós síkságra ingázzon vele otthonától és egészen 2002-es haláláig megtartotta. Mindössze 11 példányt fényeztek a Medio Verde Metallica színre, de ez nem érdekelte őt. Don az összes többi autójához hasonlóan a Ferrarit is hamar fehérre fényeztette, hogy jobban bírja a perzselő forróságot. Az autó eredeti állapotát későbbi tulajdonosa, egy amerikai gyűjtő állította helyre, de a 200 mph club matrica a baloldali pillangóablakon és az évek alatt patinássá kopott kormány azért megmaradt.
Leonardo Fioravanti, a Pininfarina stúdió formatervezője rajzolta a 308-ast is, ahogy a korszak legtöbb Ferrariját (hozzá köthető a Daytona és a BB is). 2,9 literes, keresztben beépített V8-as motorja az amerikai emissziós előírások miatt 240 lóerős. Don Vesco autója is ilyen, csak ledobták róla a bumfordi lökhárítókat. A leggyorsabb ember autóját most közel 150 ezer kilométerrel egy német kereskedő kínálja 150 ezer euróért.