Nem sokaknak kellett a négy villanymotoros SLS a V8-as helyett

2021.05.09. 19:51
16 hozzászólás

2010 környékén már bőven lehetett érezni az amperszagot az autóipar levegőjében és erre a Mercedesnek volt egy nagyon látványos válasza. Fogták az akkori sportautójukat, a sirályszárnyas SLS AMG-t és kidobták belőle a V8-as motort. A helyére elektromos hajtást pakoltak azzal a céllal, hogy megmutassák, lehet izgalmas autót csinálni abban a jövőben is, amiben nincsenek dugattyúk és kipufogóhang. Kezdetben csak koncepció volt, aztán a 2011-es Párizsi Autószalonon megjelent az innovátoroknak szánt változat.

Eredetileg közel 100 darab gyártásáról szóltak a tervek, aztán végül kilenc készült el. Elég ritka ahhoz, hogy a sok régi klasszikus mellett is feltűnő legyen a Sotheby’s aukcióján. Oké, ehhez azért kell a szövegkiemelő szín és a végtelen hosszú orr is a hatalmas csillaggal az elején. Újonnan Svájcba szállították az autót és most 3800 kilométer van benne, tehát egyfajta templomba járós autó volt.

Érdekes a nyomórudas felfüggesztés is, de persze, az elektromos hajtás az igazán nagy furcsaság az autóban. Az SLS Electric Drive 400 V-os lítium-ion akkumulátora 12 darab 72 cellás modulból áll és egy karbon monocoqueban lakik részben az eredeti motor helyén, részben pedig a két utas között. A 60 kWh-s tömb súlya alulról karcolja az 550 kilót. Két töltés között az NEDC ciklus szerint úgy 250 kilométert képes megtenni. Mind a négy kerekét külön villanymotor hajtja, melyek 45 kg-osak és akár 13 ezret is forognak. 

Mivel hagyományos váltója nincs, ezért a kormány mögötti fülekkel a regeneratív fékezés szintjét lehet belőni, így egypedálos módban is működik. Akkoriban nem volt gyorsabb elektromos autó a Mercedes SLS Electric Drive-nál, a négy elektromotor összesen 740 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot rak össze, amivel 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Nem robbantott bankot a villanyos SLS és talán az is fura, hogy az újkori árának dupláját, egymillió eurót kérnek érte. De az ilyen autókból érdekes tapasztalatokat gyűjthetnek, hogy aztán később olyan elektromos autók legyenek belőle, mint az EQS. Na, meg a Mercedesnél is mindig kaphatóak egy kis technológiai erődemonstrációra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.