Robert Opron még 1965-ben kezdett el dolgozni a Citroën 2CV, vagyis a Kacsa utódján, aminek projektje EN101 néven futott és az elődjéből átemelt kéthengeres bokszermotor hajtotta volna. Az előzetes jövendölések szerint öt évvel később már tömött sorokban jelentkezhettek volna a 0,32 légellenállási együtthatójú kisautóra a vásárlók, de a célcsoporttól záporoztak a negatív kritikák.

Olyan megfizethető kisautóra viszont mindenképp szükség volt, ami pótolhatja a Kacsát, ezért a 70-es évek elején megszületett a keresztmotoros Citroën Y prototípus, melyet a Fiattal közösen, a 127-es platformjára készítettek. Az olaszokkal való együttműködés azonban megszakadt és az 1974-es olajválság után a Peugeot megkaparintotta a Citroënt, a munka pedig Projet Voiture Diminuée néven futott tovább. Ebből lett aztán a Peugeot 104-es és persze, a Citroën Visa, ami így az első modell a PSA platform megosztási stratégiája alatt.
Nem vizelet… Visa lett!
Egy autó porlad az utcán. Egy rom, menne már a kukába, minek foglalja itt a helyet. De múltja van neki, csak még nem tudjuk.
1978 szeptemberében jelent meg a Visa puhára hangolt futóművel, valamint a kéthengeres motor mellett felbukkant benne a PSA X vagy suitcase engine nevű alumínium blokkja is, ami jellemzően az összes belépőmodellben ott volt. Az igazi finomság viszont nem a kabrió változat, hanem a sportmodellek. A GTi-n és a Chrono-n túl ott a Visa 1000 Pistes, tehát a B csoportos, összkerékhajtású homologizációs változat.
Kitalálták, hogy készítenek egy autót a rali B csoportjához márkakereskedői és privát csapatok számára, amihez szükség volt néhány utcai autóra. Az 1000 Pistes-ből a Visa kabrió változatát is készítő Heuliez gyártott le 200 darabot a 80-as évek közepén.
Motorikusan a Chrono-hoz áll közel, az 1,4-es négyhengeresen két, duplatorkú Weber 40 DCOE karburátor van, így bő 110 lóerőt húztak ki belőle 6800-as fordulaton. A Visa 1000 Pistes súlya az összkerékhajtás és a mindenütt független felfüggesztés ellenére megállt 850 kg-nál. A belepréselt technika nyoma egyébként látszik a csomagtartóban is, aminek padlóját megemelték, hogy a hátsó hajtáshoz tartozó segédváz beférjen alá. Nem mellesleg egy gomb megnyomásával leoldható róla a hátsó hajtás. Az egész egy olyan mókás tákolmánynak tűnik, amire tényleg csak a legelborultabb unatkozó mérnökök képesek.
Baromi feltűnő is az összkerekes Visa, mert az orrán két chevron fog közre egy piros X-et és a dupla fényszórók is hirdetnek némi agressziót. Igaz, ekkora méretben minden sokkal inkább tündéri, mint félelmetes és a színes matricáktól meg végképp úgy néz ki, mint egy apró versenyautó. Ezt a konkrét darabot egyébként 9500 kilométerrel hirdetik, közel 57 ezer euróért, ami egészen döbbenetes.
Első tulajdonosa Jean-Claude Andruet volt, aki 1985-ben a Citroën pilótája volt Monte Carlóban. A vállalat vezetése megígérte neki, hogy egy Visa 1000 Pistes cégautót kap majd, de már lejárt a szerződése és rákérdezett, hogy: barátocskáim, hol a zsebpusztítóm? Erre a Citröennél rájöttek, hogy valóban ígértek egy autót Andruet-nek, amivel csak az az apró probléma van, hogy mindet eladták. Kivéve azt az addigra 8419 km-t futott, utolsó darabot, amit különböző eseményekre és üzleti utakra használtak a vezetők. Egészen 2012-ig tartotta meg az autót, majd egy francia gyűjtőnek adta el.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
