A Ferrari Testarossa ütősebb lesz, mint valaha
Megint virágzik a 80-as évek, és nem is nehéz rácsúszni a témára, hiszen zenében ott a synthwave, a Netflixen meg már évadok óta hódít a Stranger Things, és az emberben rögtön felvillan a kék alapon rózsaszínben úszó neon reklám. Meg aztán ott egy rakat legendás pilóta és ikonná érő autó a rali B csoportból, ekkor kezdődött a DTM aranykora, és talán semmi nem foglalja annyira össze a korszakot, mint a Ferrari Testarossa.
Vonalait a Pininfarina stúdióban Leonardo Fioravanti rajzolta, és annyira betalált, hogy a sűrűn bordázott oldalsó légbeömlő még évekig meghatározta a tuningvilágot, elég csak a König Specials-ra gondolni. A tervezők eredetileg a lehető legkisebbre szerették volna összeszorítani a légbeömlőket, de egyrészt a motornak szüksége volt rá, másrészt nem lehetett teljesen nyitott az amerikai biztonsági jogszabályok miatt. Szóval a Testarossánál jobban egyik sportautó sem mutatja a 80-as évek menőségét, és ezt pontosan tudták A Wall Street farkasában, na meg a Miami Vice-ban is.
1984-ben jelent meg a Testarossa, ami két átdolgozást is megért, végül több mint 10 ezer darab készült belőle, és ezzel az addigi sorozatgyártású modellek közül az egyik legsikeresebb. Roppant mód kedvelem a restomod műfaját, amikor egy régebbi autóba modernebb hajtás kerül, esetleg a Singer vonala az öregített 964-esekkel. Most épp ilyet készít a svájci Officine Fioravanti dizájnstúdió a Testarossából.
Fogtak egy korai monospecchio-t, tehát olyat, aminek a vezetőoldali tetőoszlopon függ az egyszem visszapillantója, és már több mint egy éve dolgoznak rajta. ABS és kipörgésgátló került az autóba, de dolgoztak a karosszériáján és az aerodinamikán is. A beltérbe szálcsiszolt alumínium betétek kerültek, és mindent bőrbe varrtak, valamint új hangrendszert állítottak össze. Ennek ellenére 120 kg-ot fogyott a Testarossa.
4,9 literes, 180 fokos hengerszögű V12-esén is dolgoznak, hogy beleforogjon a 9000-be. A 290 km/órás végsebesség helyett pedig 320 lett a cél. Hogy biztosabb úttartása legyen, ezért elektronikusan állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelték fel, és állítható kanyarstabilizátorokkal, valamint versenyspecifikus Brembo fékekkel. Ezért kellett újraalkotni nagyobb méretben az ötküllős felniket, amikre friss Michelin Pilot Sportok kerültek.
Van még hátra a fejlesztésből, de annyi már most teljesen világos, hogy a fóliába húzott Testarossa eszeveszett jól néz ki, és a tucatnyi henger hangja még mindig csodálatos.