Ilyen lesz az elektromos M-es BMW-k hangja
A villanyautók egyik sajátossága, hogy szinte teljes csendben üzemelnek, ám a gyalogosok védelmében sok helyütt - így az EU-ban is - követelmény, hogy valamilyen mesterséges hanggal hívják fel magukra a kallódó figyelmet. A gyártók ezzel együtt az utasokat sem hagyja cserben, nekik is jut valamennyi audio-élmény.
Vannak esetek, amikor ezt a projektet nem szabad félvállról venni, a sportautók, teszem azt, amelyeknél a motorhang nem csak holmi zaj, hanem a karakter elidegeníthetetlen része. Akármilyen menetdinamikát nyújthatnak ugyanis a villanyautók, egy amerikai V8, egy német sorhatos, vagy egy jó öthengeres hangját nem pótolja semmi. Ezt a gyártók, köztük a BMW is tudja, ezért kérte fel Hans Zimmert a feladatra, akinek munkáját a blockbusterek mellett már aziX3-ban is hallhattuk.
Az M-es villanyosokba szánt hangokat, amelyeket a BMW Kreatív Hangmérnökével/rendezőjével (Creative Sound Director), Renzo Vitale-vel alkottak, viszont most halljuk először. Miközben a normál i4 és iX utasai felé sugárzott hangok módtól függően változnak, így az Eco Pro módhoz teljes csend, Comfort módban, “magával ragadó és kellemes légkör,” Sport módban pedig “domináns és erőteljes hangzás” jár, az M-es modellekhez a megkülönböztetettség jegyében egyedi audio jár, amelyet a fenti videó utolsó néhány másodpercében hallhatunk. Hogy a termékmenedzsereknek és az ismert zeneszerzőnek sikerült-e jobbat alkotni a percenként több ezer robbanás szelepeken, csöveken és dobokon átszűrődő hangjánál, abban mondjuk nem vagyunk biztosak.
Archaikus kontrasztanyag: