Autót venne az autós újságíró
Ha egy alapvetően határozatlan ember néz szembe egy borzasztó méretű kínálattal és egy szűkre szabott büdzsével, jól jön neki a tanács. Az ember én vagyok, a tanács meg a belsős levlistán az előzetesen felparaméterezett kollégáktól jött. Csak az olvashatóság miatt nyúltam bele, amúgy változtatás nélkül közlöm a beszélgetést, okuljon belőle, aki akar:
Máté paraméterez
Aki ki akar velem baszni, rábeszél egy Paóra, vagy ajánl valami hasonló obskúrus marhaságot. Aki a javamat akarja, az meg valami unalmasat és megbízhatót mond. Ne legyen német (indokolt esetben lehet német), ne legyen dízel (indokolt esetben lehet dízel), ha két ember elalszik benne, és elfér benne egy pankzenekar erősítőstül (dobszerkó nélkül), még jobb. Öregapám gyorsabban vezet nálam. Zitanej külön igénye a klíma, ne haljunk meg benne koccanáskor, és ne rohadjon le állandóan. 1,5 pénz, le-föl rugalmas. Lehet ronda is, tudok ironikusan birtokolni. Támpont: Nissan Cube.
Lendvai Zsolti
Én szívből tudom ajánlani az Audi A6 C5-öt (ugyanezt Tibi nem fogja megtenni, úgy érzem). Hogy ne csak német, hanem dízel is legyen, természetesen 1,9 TDI-vel, a 110 lovas adagolóssal, de a PD is jó. A csomagtere nem átlagon felüli, de erősítőt meg két gitárt már vittem benne, a szokásos túlélőládám mellett. Aludni is alkalmas, a TB24-en kipróbáltam. Egy vékony matraccal még jobb. Bár lehet, magasabb vagy nálam, de 181 centivel még a térdem se kellett felhúzni. Nyilván ledöntött hátsó sorral.
Van pár jellemző hibája, de amúgy a világból kimegy, alkatrész van hozzá minden bokorban, meg azért ismerik is a technikáját sokfelé. 5-6 literrel elketyeg, és még a városozást is bírja, de a geometriaállítónak nem árt, ha hajtod néha kívül is.
Vagy pedig Volvo V70 II, ami Szigetszer Tominak volt. Abból mondjuk lehet venni benzinest is, az is jó, a 2,4-es öthengeres. Dízelből az ugyancsak 2,4-es D5 a tuti, de megveheted 2,5 TDI-vel is, ami Audi-motor, és kibaszott elpusztíthatatlan. Jó autó, hátsó lábtérben szűkebb az A6-nál, a csomagtere viszont nagyobb.
Perkó Rudolf
Egy igaz válasz van a kérdésedre, de ezt már többször kitárgyaltuk: Daihatsu Trevis! Persze tudom, hogy a zenekarosdival ez nem jön ki, ezért Nissan Cube nagy naptetővel. Esetleg benzines Honda FR-V, csak hogy ne legyen két Multipla a szerkesztőségben. Vagy egy Kia Soul?
Mint a haszongépjárű-fanclub egyik oszlopos tagja egy 2008-tól gyártott körüli Pegueot Partner Tepee-t/Citroen Berlingót is neveznék a listára az 1.6-os benzinessel. Esetleg egy Nissan NV200 1.6 benzin? Japánosan kretén és még a kritériumoknak is megfelelhet, bár itthon nem nagyon van első.
Assur
Tessék, épp leírtam, hogy a Cube tökéletes lenne, erre beelőzöl. Kicsit azért drága az az egy szem, ami a hahun fenn van. Én mondjuk körülnéznék Honda Stream-FR-V-Mitsubishi Grandis vonalon is, azok is ilyen gyanús japán furcsaságok, ha nem is olyan szélsőséges mértékben, és hely is van bennük.
És van itt még egy titkos tipp a megveszed, amit én nem merek kategóriában: pusztán helykínálati alapon jó lehet Fiat Croma, ami egy Opel Vectra alapú, csak kombiként gyártott cucc, és kifejezetten olcsón mérik. Mondjuk nem tudom, hogy melyik motorja nem csapda, a dízelek mind a Fiattól jönnek, azokban nem bíznék.
Zombi
Zsolti audis lobbijának ne dőlj be. Egyfelől 5 napon keresztül hallgattam folyamatosan, hogy az A6-tal fele ennyi gázolajból kétszer ilyen gyorsan mennénk, de ahogyan akkor is, ezúttal is elhallgatja a hátsó futómű felújítását, a kettős tömegű meg a kuplung cseréjét. És hogy ne csak áskálódjak, tanács is van: Scion xB, egy japán kötődésű különcnek alap. De tudok még jobbat: másfélből már elég korrekt GSX-R750-et túrok neked.
PappTB
Én megtanultam Assurtól, hogy ha Scion xB, akkor már Daihatsu Materia, mert az ugyanaz. De ha javíttatni is szeretnéd, akkor Cube vagy Kia Soul, mert azokat hivatalosan is árulták. Vagy a titkos tipp, amit senki sem vesz: Toyota Urban Cruiser.
Amúgy meg Jazz. Ha drága, akkor facelift előtti City. Ronda, mint a lóharapás, ahogy Pista mondaná, de pont ugyanazt tudja, még az ülésfelnyitós trükköt is. Aztán kifaceliftelték belőle ezt a feature-t, szóval figyelni kell. De ha rám hallgatsz, LS400! /CsipszerMáté, beszélj le róla!/
Zsolti ismét
A hátsó futómű szög egyszerű, kisautós konstrukció. Az első négy lengőkaros már finomabb, de a komplett szett a két oldalra 75 rongy. :D A gyári kettős tömegű 320 ezer kilométernél jött ki belőle egy kuplungcsere alkalmával, de annak még nem volt baja. A fele ennyi gázolajból kétszer olyan gyorsan - hát azt most is tartom. :D Bár az ellenpólus egy baszottnagy Ranger volt.
Bolla Gyuri
Elnézést, hogy beleszólok, de a jó Jazz az a Nissan Note :-D pláne másfélért Audit én se vennék (még egyszer), de anno nagyon rosszul vásároltam, biztos van belőle jó is. LS400-at támogatom, remek autó, gáz szettet bele, úgy olyan, mintha 9-et enne. Amúgy ennyi pénzből nagyon nehéz jó japánt találni, mert nagy a felára a megbízhatóság nimbuszának.
Viszont Citroen C5...... nem is folytatom, inkább megírok egyet nemsoká :-D
Csepreghy Dani
Plusz egy szavazat a családi dobozok sportautójának, a középmotoros, hátsókerekes Previának! Nekem mondjuk hátrahúzós volt csak belőle, de rendes Toyota az is, hiszen működik. Mitsubishi Grandis a következő egyterű, amit igazán kívánni tudok, volt is a családban egy 2,4-es benzines, az tudomásom szerint gondtalan volt. És mennyire eszeveszett jól néz ki a finoman hajlított íveivel meg azok a hátsó lámpaoszlopok a végén!
Nem tudom, létezik-e még kellő Honda Stream populáció (és akkor lehetne streampankzenekar), de igazából egy jó 2,2-es 320i Touringra... khm... Accord kombira mennék rá. Igen, azt hiszem ez az én megfejtésem, az Accord.
Zsolti ismétismét
Ennyi pénzért amúgy japánból talán érdemes lehet ránézni a hullaszállító-Accordra, akad már másfél alatt. Abból benzines-dízel egyaránt jó tud lenni.
Plusz egy érdekes tipp lehet a Skoda Roomster. Előre-hátra tologatható és könnyen kivehető hátsó ülések, nagy raktér. Mi stábautónak használtunk ilyet, szó szerint bármi belefért. A kormányműve szeret elromlani, ereszti az olajat, ez típushiba. Szokásos rohadás az első íveken és sarkokon. Plusz az ajtózárak egymás után hullanak, hol zár, hol nem. A csomagtérajtónál a kábel törik meg, ahogy át van vezetve. Ezen kívül nem nagyon volt vele semmi. Van belőle benzines, nem is rossz az 1,6-os, de lomha, és ahhoz képest sokat eszik. Városban legalábbis. Kiszabadulva normálisan fogyaszt.
Rézmonyó
CRV? RAV4? Vagy a zsebSUVokat nem szabad szeretni?
Anti
Neked egy IS200 kombi kell. Dögös, fasza a váltó, van alá sperr... punkzenekarból a Daft Punk összes tagja befér, de legalább ők élvezni fogják.
Sipi
A Previa örök szerelem, de azért az ilyen meglehetősen Liebhaberstück, én csak akkor venném, ha meg tudja kapni a simogatást, cirógatást, törődést.
Én imádom az egyterűket, de az egyes Octavia kombiban is aludtunk már ketten. És hát az egyes Octavia nem csak iszonyú jó formájú kombi, de egy LEGENDA is. Oké, hátul nem élvezheted a visszhangot.
Bolla Gyuri ismét
Naszóval itt az ideje komolyan venni a problémát. A bátor autók barátja vagyok, és mivel két fantáziadús fiatal ember bármibe befér, ezért elsősorban azt néztem, befér-e a zenekar. Aztán eszembe jutott a Belarusz. Úgyhogy az alábbi dolgokat kerestem ki:
Szerintem itt Európában nincs punkabb dolog a V8 rotyogásnál, ezt egy szőkített csávó is sokáig hangoztata a TC hasábjain. Szóval innentől szerintem adott, hogy neked Jeep kell. Ha ez esetleg egy kicsit már túl bátor lenne, akkor ott a Pajero, aminek ugyan hangosan csámcsog a rozsda az alvázán, de! Az akár hétszemélyes is lehet, befér bármi, elhúz bármit, még szánthatsz is vele. Persze Pajeroból van kicsi is, az már tényleg szinte személyautó: a Pinnin, mert vágysz rá angolul, és ennyi pénzből megvan a legjobb-legszebb belőle.
De az is lehet, hogy nyugalomban utaznál, mely esetben a dízel automata hidrós Citroen C5 Break masszírozós ülésekkel a tuti - ennél nyugodtabb, kellemesebb utazóautót még nem építettek. De tényleg, egy hajtós munkanap után ez olyan mint egy nyugtató masszás happy finish-sel, és az áruk nagyon szór, úgyhogy akár viszonylag frisset is meg lehet csípni.
Személy szerint erősen gondolkodom már amúgy, hogy mi legyen a Dácsija váltótípusa, és itt jött képbe a Lexus GS 300. 2JZ az orrában, hátra lehet driftre épített sperrt rendelni japánból (overnight!), legendás minőség és megbízhatóság, egészen különleges formavilág, kell még valamit mondanom?
És ha tényleg már csak egy kávét kérsz ennyi izgalom végére, akkor itt a kegyelemdöfés: 193 megbízható bajor lóerő a valaha volt legszebb BMW kombiban, az E39-ben. Na jó, ez utóbbin lehet vitatkozni, de akkor is... bár tudod mit, akkor már legyen ez is V8.
Karotta se gít
Nagyon szívesen ajánlanék obskúrus hülyeségeket, mert nagyon szeretem az olyat. A Cube-ot én is kívántam, pláne műfűvel. De az az érzésem, hogy neked egy halottas Accordra vagy egy CR-V-re van szükséged. Illetve szükséged a CR-V-re van, mert az a tökéletes többcélű autó. Jellegtelen, érdektelen, nem különösebben jó vezetni, de hátra lehet benne menni menet közben, és piknikasztal a csomagtérpadló. Nekünk 10 éve az volt a gyerekező autónk, és annyira bevált, hogy idén vettünk egy pontosan ugyanolyat, ugyanannyiért. Szóval az értékét is jobban tartja, mint a Dogecoin.
Ezzel együtt talán vegyél inkább halottas Accordot, mert az is komikusan nagy belül (ha punkról skára evolváltok, beférnek a tubák is), de közben azt rohadt jó vezetni (bárminél jobb, amit a kollégák ajánlottak odafent, s.o.k.k.al). Az olyan jó autó, annyira finoman működik, hogy apámmal is olyat vásároltattam anno a saját pénzéből, és annak sincs még húsz éve. Illetve: megdöbbenve láttam, hogy van egy csomó eladó Mondeo ST220. Az egy rohadt karakteres, egész meglepően vidám kombi tud még lenni, arra is majdnem rámentem egyszer én is, magamnak. Szóval vegyél egy halottas Accordot.
Ezek után
Ha ezek után egy nyavalyás hibridet találok választani, úgy érzem, rövidzárlatos akkucellák és akkupakkok által összezúzott koponyával végzem be.
Nagykanizsa városának törvényes fia, Mattias... az Olvasók Tanácsa szerint bűnösnek találtattál, Prius nevének kimondásában, és ezért, mint ISTENKÁROMLÓ megkövezésre ítéltetsz.