Az eredeti nyolcas BMW, az E31-es a maga idejében (is) kincs volt: 1990-től 1999-ig gyártották, és az 5,6 literes, 381 lóerős V12-esig terjedő motorpalettájával, a felnyíló lámpáival és a 70 ezer dolláros alapárával tűnt ki leginkább a tömegből (a 850Ci-ről készült tesztünkért katt ide). Csak összehasonlításképp, ma ez 140 ezer dollárt jelent, ami jóval több a 18 évvel később bemutatott leszármazottjának beugró áránál: a jelenleg is forgalmazott alap benzines 8-ast (840i) 88 ezer dollárért kínálják Amerikában.
A modellt a presztízs mellett végigkísérte a népszerűség, bemutatásakor 5000 rendelés érkezett rá, és egyebek mellett azt az S70-es blokkot építették bele, amit a McLaren az F1-hez kért el. Csakhogy a kilencvenes évek elején beütött az olajkrízis, és a lelkesedés alább hagyott a benzines nagy kupék iránt, sokszor emlegetett sztori, hogy épp emiatt nem készült el soha a világot leigázó M-es verzió, így a 640 lóerős M8 csak egy prototípus maradt.
A szintén soha el nem készült kabrió változatról viszont jóval kevesebb szó esik, pedig tapasztalat szerint szintén sikeres lehetett volna, ha nem üt be a krach. A 850i Cabrio teljesen gyártásra kész állapotban volt, de végül a pénzügyi buktától való félelem miatt ez is prototípus stádiumban maradt: egyetlen példánya a BMW müncheni múzeumában pihen.
Más persze észlelte a lehetőséget, a német Styling Garage húsz darab kabriót épített az E31-es nyolcasból: nyárra automata vászontetőt, télre keménytetőt, névnek pedig az SGS Monte Carlót adta neki. Az átépítés profin sikerült, akár gyárinak is nézhetnénk, amit csak azért jegyzünk meg, mert ez nem minden ikonnal megy ilyen könnyen.
/Via Carscoops