2017-ben a legendás trió után került be a Top Gear egyik műsorvezetői helyére Chris Harris, ami baromi jól hangzik, hiszen eddig olyan neves autós magazinoknál írt, mint az Evo vagy az Autocar, majd a fantasztikus minőségben felvett Youtube-videók után jött a világ egyik legismertebb autós műsora. Szép karrier, de Chris Harris korábban egy interjúban is kifejtette, mennyire megterhelő időszak volt ez, mennyire nehéz volt leküzdeni azokat a kommenteket, akik szerint Clarkson, Hammond és May után már sosem lehet igazán jó. Pedig Chris Harris igazi őrült autóbolond, és ezt az olyan autók is megmutatják, mint a tákolt E34 M5 Touring.

Korábban volt valódi M5 Touringja, de nem bizonyult a legjobb vételnek, viszont a sportos kombi műfaját imádja, és el nem engedte egy percre sem. Audi RS6 Avant, Porsche Panamera Sport Turismo és még temérdek hasonló autó fordult meg nála hosszabb vagy rövidebb időre. Aztán eljött a pont, amikor egy Mercedes-AMG E 63 S T-modell tartós bérleti szerződésének kapujában rájött, mennyire istentelen drága egy ilyen autó.
Mármint ahhoz, hogy úgy használják, ahogyan egy kombit használni szokás, tehát összetapicskolják a gyerekek, beleugrik a kutya, olykor tele van rég nem aktuális parkolójegyekkel, PET palackokkal és más egyébbel. Rá is akadt egy házilag készült M5 Touringra, ami összesen került annyiba, mint az E 63-as fékje és bőr belseje. Ezzel együtt volt annyira normális állapotban, hogy használható legyen, de nem volt annyira tökéletes, hogy fájjon. Megvette.
Persze, egy ilyen autó nem lesz akkora érték, mint egy eredeti. Még akkor sem, ha az igazi sem készült másképpen, mert ugyebár az E34 M5-ösök fényezett karosszériáját Dingolfingban leemelték a gyártószalagról, majd az M GmbH-nál, Garchingban kézzel szerelték össze. Épp ezért az a kevesebb mint 900 darab M5 Touring az utolsó kézműves M5.
30 éves BMW M5, 400 ezer kilométerrel
Ha van, ami igazán megragadó ebben az autóban, akkor az a gondos első tulajdonos és a temérdek boldogan töltött kilométer.
Harris autója valaha egy 525i SE volt, amibe belelógatták a korai M5-ös 3,6 literes, hengerenkénti pillangószelepes, szívó sorhatosát, ami 315 lóerőt ad le 6900-nál és 360 Nm nyomatéka van. Még az M5 ezüstös lökhárítótoldatait is ráakasztották, meg a fékek hűtését segítő felnik sem maradtak le. A felfüggesztés egy kicsit alacsonyabb és lágyabb mint a gyári, ami jót tesz a megjelenésének és az utazási komfortnak. Látszik, hogy nem új autó, ezért bőven vannak hibái, de maga a vas fitt és erős, a fékek fognak, a sorhatos pedig klasszul zenél a kipufogón át. Ha már klíma és rádió nincsen benne.
Mint minden valamirevaló használt autós hirdetés végén, úgy itt is megvan az ok, ami miatt ennek a gépnek mennie kell a háztól. Chris Harrisnek bőven van más autója, és ezzel együtt nincs túl sok helye. Másrészt a kutyája, Pip ahelyett, hogy a csomagtartóban utazna, inkább a kabinban szeret lenni, emberközelben, tehát nincs szükség a sok légköbméterre többé. Valakinek viszont megért 17 ezer angol fontot az M5-nek öltöztetett öreg BMW.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
