A jövő méregdrága ritka Ferrarija
Enzo Ferrarinak a versenyzés volt a szenvedélye, ehhez azonban rengeteg pénzre volt szükség, hiszen másképp nehéz ütőképes autót építeni. A pályákon elért sikerek rengeteg vevőt vonzottak, akik szerettek volna ezeknek a diadaloknak a hátán autózni és a Ferrarinak híre ment Amerikában is. Ehhez a hírnévhez tett sokat az olasz származású Luigi Chinetti, aki sikeres versenyzői karrierje után - háromszor győzött a Le Mans-i 24 órás versenyen, és két győzelmet aratott a Spa-i 24 óráson - az autózás üzleti része felé vette az irányt. Nagy szerepe volt abban, hogy a Ferrari vágyott tárgy legyen a nagy vízen túl is.
Chinetti volt a Ferrari kizárólagos importőre, aki New Yorkból indulva, majd a connecticuti Greenwichből tovább terjeszkedve építette a kereskedő hálózatát. 1954-ben lépett be hivatalosan a Ferrari az amerikai piacra és a sikeres importőr nem sokáig bírta versenyzés nélkül, ezért megalapította a NART-ot, vagyis a North American Racing Team-et, ahol olyan versenyzők fordultak meg, mint Phil Hill vagy Bob Bondurant.
Szaladt a szekér és ennek ünnepére Luigi Chinetti 25 darabot rendelt az amerikai vásárlók igényeihez igazított 275 GTB/4 NART Spider-ből, az olaszok viszont csak 10-et szállítottak le. Erre az autóra és az amerikai hódítás 60. évfordulójára készítette 2014-ben a Ferrari az F60 Americát, amiből szintén csak 10 példány készült. Mind közül ez a 2016-ban készült F60 America az egyik legszebb, ami miatt rögtön könnyebb elhinni, hogy akár 4,5 millió dollárt is kicsengethet érte az, akinek pont egy ilyen hiányzik a V12-es Ferrarik sorából. Alapját az F12 adta, így ebben is a Ferrari 65 fokos hengerszögű, 6,3 literes, szívó V12-ese van, mely 8250-nél üvölt ki magából 740 lóerőt és 690 Nm nyomatéka van.
Formaterve a 60-as éveket idézi, még a krómozott pálcikákból álló tojástartó hűtőrács is ott van az orrán, azon ágaskodik a lovacska. A sárvédőkön nagy méretű, egyedi Ferrari logó figyel és még az üzemanyagbetöltő nyílása is retrós kupakot kapott. A gyönyörű NART kék szín csak kiemeli a kacsafeneket a végén.
Háromrészes karbon panelek járnak a kétüléses, nyitott tetős autóhoz, de akkor sem kell kétségbe esni, ha ezek a garázsban maradnak, hiszen egy helytakarékosabb vászontető mindig ott lehet az F60 csomagtartójában. Szép részlet a beltér eltérő színű ülései, az utasé fekete bőrbe kötött, a vezetőé pedig élénk piros kárpitozású, ami jól passzol a szintén pirosas árnyalatú szénszálas dekorelemekhez. Ennél stílusosabb aligha lehetne.