Peter Schutz, a Porsche akkoriban frissen megválasztott igazgatója és Helmuth Bott főmérnök egyetértettek abban, hogy a márkának szüksége van egy olyan sportautóra, mely bátran kiállhat a Lamborghini Countach és a Ferrari 288 GTO, valamint a közelgő F40-es ellen. Persze, az is fontos szempont volt, hogy sikeres legyen a versenysportban is, így rögtön Gruppe B néven indult meg az összkerékhajtású szupersportautó fejlesztése a ‘80-as évek elején, a szériaváltozatot pedig az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutatták be.
Sport és Komfort modellek közül választhattak azok, akik voltak olyan szerencsés helyzetben, hogy lecsaphattak egy Porsche 959-esre. A felszereltségek neve elárulja, hogy az egyik sokkal inkább azoknak szól, akik versenypályára mennének a korszak egyik legsúlyosabb sportautójával, a másik pedig azoknak, akik inkább a belvárosban pózolnának mellette valami feltűnően drága bolt előtt.
Míg mások örültek, ha képen láttak 959-est, addig a katari királyi család egyik autórajongó tagja hetet rendelt magának a Porsche Exclusive részlegén keresztül, köztük ezt a bordót is. Az autó 1989 novemberében készült el és egész visszafogottan bántak az opciós tételekkel, a gyönyörű bordó metál színhez hozzá passzoló bőrbelsőt választottak, valamint elektromosan állítható, fűthető üléseket és lopásgátlót, a Blaupunkt Bremen SQR 46 kazettás rádió pedig ma is biztosítja a szórakozást.
2,9 literes, hathengeres bokszermotorját két turbóval fújták meg, így kijött belőle 6500-as fordulatnál 450 lóerő és 500 Nm nyomaték. Hozzá dogleg kiosztású kézi váltó csatlakozik, melyen ugye balra lent található az első fokozat. A szokványos egyes helyére pedig egy G, tehát a terepfokozat került. 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és a 0-200-as sprintet is megfutja nagyjából 14 másodperc körül. Jól mutatja, mennyire gyors a 959, hogy kb ennyi idő kell 100-ig egy friss, hátsókerekes BMW M4-esnek is.
Nem újdonság, hogy 959-es Porsche bukkan fel egy aukción, olyan viszont ritkán akad, ami tulajdonképpen be sincs járatva, illetve ennyire közel van ahhoz, hogy ennyi idősen azt mondjuk rá, hogy új. Márpedig 961 kilométerrel ez meglehetősen friss. Ennek ellenére a genfi Porsche szervizben úgy 42 millió forintnyi svájci frankot locsoltak el rá, hiszen a sok állás nem az autó legjobb barátja.
Egy teljes évig állt a szervizben a motor felújítása miatt, aminek kapcsán minden tömítést és elöregedett csövet cseréltek, új gyertyák és üzemanyag befecskendező rendszert kapott, a szíjak, szűrők szintén frissek az autóban. Ha már ott volt és nem számított a pénz, akkor a felfüggesztés egyes alkatrészeit is kicserélték, valamint tettek új gumikat az ötküllős felnikre. Szerénytelen összeg ez, de a Sotheby’s 550 millió forintnak megfelelő összegre becsülte az eladási árat, így valószínűleg nem véletlen vágtak bele az átfogó szervizbe. Arra továbbra is kevés esély lesz, hogy eléri majd az 1000 kilométert az órája.