Peter Schutz, a Porsche akkoriban frissen megválasztott igazgatója és Helmuth Bott főmérnök egyetértettek abban, hogy a márkának szüksége van egy olyan sportautóra, mely bátran kiállhat a Lamborghini Countach és a Ferrari 288 GTO, valamint a közelgő F40-es ellen. Persze, az is fontos szempont volt, hogy sikeres legyen a versenysportban is, így rögtön Gruppe B néven indult meg az összkerékhajtású szupersportautó fejlesztése a ‘80-as évek elején, a szériaváltozatot pedig az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutatták be.

Sport és Komfort modellek közül választhattak azok, akik voltak olyan szerencsés helyzetben, hogy lecsaphattak egy Porsche 959-esre. A felszereltségek neve elárulja, hogy az egyik sokkal inkább azoknak szól, akik versenypályára mennének a korszak egyik legsúlyosabb sportautójával, a másik pedig azoknak, akik inkább a belvárosban pózolnának mellette valami feltűnően drága bolt előtt.
Míg mások örültek, ha képen láttak 959-est, addig a katari királyi család egyik autórajongó tagja hetet rendelt magának a Porsche Exclusive részlegén keresztül, köztük ezt a bordót is. Az autó 1989 novemberében készült el és egész visszafogottan bántak az opciós tételekkel, a gyönyörű bordó metál színhez hozzá passzoló bőrbelsőt választottak, valamint elektromosan állítható, fűthető üléseket és lopásgátlót, a Blaupunkt Bremen SQR 46 kazettás rádió pedig ma is biztosítja a szórakozást.
2,9 literes, hathengeres bokszermotorját két turbóval fújták meg, így kijött belőle 6500-as fordulatnál 450 lóerő és 500 Nm nyomaték. Hozzá dogleg kiosztású kézi váltó csatlakozik, melyen ugye balra lent található az első fokozat. A szokványos egyes helyére pedig egy G, tehát a terepfokozat került. 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és a 0-200-as sprintet is megfutja nagyjából 14 másodperc körül. Jól mutatja, mennyire gyors a 959, hogy kb ennyi idő kell 100-ig egy friss, hátsókerekes BMW M4-esnek is.
Rettegek visszanézni rá
510 ló, 650 Nm, sorhat, két turbó, mindez hátsókerék-hajtással. A BMW M4 Competition kinőtte a kedvenc szerpentinjeimet és minduntalan versenypályát követel magának.
Nem újdonság, hogy 959-es Porsche bukkan fel egy aukción, olyan viszont ritkán akad, ami tulajdonképpen be sincs járatva, illetve ennyire közel van ahhoz, hogy ennyi idősen azt mondjuk rá, hogy új. Márpedig 961 kilométerrel ez meglehetősen friss. Ennek ellenére a genfi Porsche szervizben úgy 42 millió forintnyi svájci frankot locsoltak el rá, hiszen a sok állás nem az autó legjobb barátja.
Egy teljes évig állt a szervizben a motor felújítása miatt, aminek kapcsán minden tömítést és elöregedett csövet cseréltek, új gyertyák és üzemanyag befecskendező rendszert kapott, a szíjak, szűrők szintén frissek az autóban. Ha már ott volt és nem számított a pénz, akkor a felfüggesztés egyes alkatrészeit is kicserélték, valamint tettek új gumikat az ötküllős felnikre. Szerénytelen összeg ez, de a Sotheby’s 550 millió forintnak megfelelő összegre becsülte az eladási árat, így valószínűleg nem véletlen vágtak bele az átfogó szervizbe. Arra továbbra is kevés esély lesz, hogy eléri majd az 1000 kilométert az órája.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
