Rengeteg AMG logó egy Mitsubishin
Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher, a Mercedes-Benz egykori mérnökei a ‘60-as évek végén alapították meg vállalkozásukat azzal a céllal, hogy versenymotorokat készítsenek. Az AMG (Aufrecht, Melcher és Großaspach) már egészen korán az utcai autókhoz is kínált teljesítménynövelő kezeléseket és más kiegészítőket, amikből azok a nagyon maszkulin ‘80-as évekbeli izmos Mercedesek születtek, majd olyan márkáknál is felbukkantak, mint a Mitsubishi.
Kizárólag a japán piac számára készült 500 darab AMG tuningos Mitsubishi Galant, melynél nagyobb villantás volt az összkerékhajtású VR4-es, de az elsőkerekes csúcsváltozat messze egzotikusabb. A Galant remek cápaorrú formájához csak hozzátesznek a köré szórt műanyag elemek és a hátsó ajtótól meginduló hátsó szány. A sötét szürke metál négyajtóson nagyjából minden oldalról látható pár AMG felirat.
2,0 literes, négyhengeres 4G63 kódú motorja új dugattyúkkal, agresszívebb vezérműtengelyekkel, titán szeleprugóval, átdolgozott kipufogórendszerrel és frissített motorvezérlővel szerelték, valamint Cyclone szívócsonkkal. A teljesítménye így 170 lóerő, és mellé elforog 8000-ig.
125 ezer kilométerrel és sérülésmentes karosszériájával ez a Galant AMG rettentően kívánatos egzotikum. A szürke betétes bőrkárpitjával és a Nardi fa váltógombbal együtt nagyon jól hozza a korszak hangulatát, még a német fűszerezésen is nagyon átjön a tipikus japán finommechanika.
Hogy mit tud ma egy négyhengeres AMG? Nézd meg a CLA 45 S-ről készült videót!