Műszaki és vizuális szempontból hatalmas előrelépésnek nevezte a Porsche a 993-as 911-est, mely csak az alkatrészeinek 20%-át örökölte az elődtől és sokat javult a kezelhetősége is. Tehát pont az történt vele, mint a Porsche 911-essel szokott, szóval generációról generációra egy kicsit jobb lett. Ezzel együtt is ez volt az utolsó léghűtéses modell, finom formákkal és tökéletes arányokkal, összkerékhajtású Turboval.
1995-ben jelent meg a mindenütt eszeveszetten gyors, de mindennap használható 911 Turbo, aminek 3,6 literes, hathengeres bokszermotorja több mint 400 lóerős. Fokozottan lehet vele sietni, hiszen 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 290 km/óra a végsebessége.
Látványosan izmosabb a Turbo, mert a karosszériája is jóval szélesebb a Carrera modellek bódéjánál. Elöl az átdolgozott lökhárítók lehetnek gyanúsak rajta, hátul pedig egyértelműsíti a hatalmas hátsó szárny, hogy ide sok technika van bepréselve, aminek nagyon kell a friss levegő, de ott vannak a csavart küllős felnik is.
Óceán kékben, szürke bőr belsővel egészen elegáns összeállítás ez a 10 ezer kilométert futott 911 Turbo, amit még hétvégente is ritkán vettek elő, ezért néhány apró kavics nyománál több nem is zavar bele a makulátlan képbe. Oké, talán az amerikai előírások miatt szükséges gumibabák az index mellett és a rendszámtábla szomszédságában nem túl szépek. Viszont ennél frissebb ‘97-es Turbo kevés akad.