Újra menetkész a nyolckerekű, féllánctalpas VW busz
Valószínűleg az egyik legérdekesebb T1-es Transporter származék a Half Track Fox nevű különlegesség, amelyből egy bécsi Volkswagen szerelő kettőt is készített 1962 és '68 között.
Kurt Ketzner úgy vélte, nem létezik igazán jól használható jármű az Alpok nehezen járható területeire, így készített egyet. Az egyszerűség kedvéért a Volkswagen T1-es kisbusz-változatát vette alapul, de az eredeti autót kiegészítette még két tengellyel. A nyolckerekű járművet a két hátsó gumikerékre feszített lánctalp hajtotta – ezek alumíniumból és gumiból készültek, így nem ártanak az aszfaltnak sem – és a négy első kerék kormányozza.
Úgy néz ki, Ketznert nem izgatta igazán a sebesség, így meghagyta az 1,2 literes, 34 lóerős léghűtéses bokszermotort az autó hátuljában, ami a rövid áttétel miatt, ami a jó mászóképesség eléréséhez a kis teljesítmény mellett szükséges, 35 km/h-s végsebességhez elegendő.
A most restaurált példány egyébként hosszú ideig a Gmündben található osztrák Porsche Múzeum tulajdonában volt, innen 1990-ben került a Bullikartel e.V. nevű, Volkswagen mikrobusz-fanatikusokat tömörítő egyesülethez, akik elkezdték a felújítását 2005-ben, de nem sikerült befejezniük. Végül 2018-ban vásárolta meg a maradványokat a Volkswagen Commercial Vehicles, a VW kishaszonjármű-üzletága, ahol profi restaurátorok vették kezelésbe az autót. Végül az idén februárra sikerült újszerű állapotba hozni a Half Track Foxot, amely a beszámolók szerint még mindig nagyszerű terepjáró, ha nem is a leggyorsabb fajtából.