Június 26-án indul a Pikes Peak hegyi felfutó, a világ legrangosabb hegyi versenye, melyet idén 100. alkalommal rendeznek meg - és a motorok kitiltását követően már csak négykerekűek ostromolják a felhőket a 156 kanyart tartalmazó útvonalon. A jeles alkalomra számos épített autó várható, és többen azt remélik, hogy valaki végre megdönti a Volkswagen I.D. R 2018-as rekordját, és Romain Dumas 7:57.148-as idejénél előbb teljesítik a szakaszt.
Állítólag az Unplugged Performance Tesla Model S Plaid versenyautója az egyik esélyes, melyet Randy Pobst fog vezetni. A Unplugged Plaidje már tavaly is nekivágott a versenynek, de idén alaposan továbbfejlesztették, ami elsősorban az aerodinamikai csomagot érintette, hiszen minden gramm leszorítóerőre szükségük van, ha le akarják tenni az útra mind a 1020 (de inkább több) lóerőt.
A széles lökhárítón, a mélyre húzott szoknyán, a diffúzoron és a hatalmas hátsó szárnyon kívül a futóműbe és a fékekbe is belenyúltak, például karbon-kerámia féktárcsák és kovácsolt felnik kerültek az autó alá.
Tavaly a pálya felső részét borító jég és hó miatt rövidített versenyt mentek, az Unplugged Performance autója pedig sokkal szériaközelibb állapotban 6:57.220-es időt futott, ami akkor a 10. helyre volt elég.
A Tesla mellett egyre több érdekes elektromos indulót is lelepleztek a héten, például a japán Samurai Speed autóját, egy erősen módosított Nissan Leafet. A villanyautót kétajtóssá alakították és komoly aero csomagot pakoltak rá. Az autóról nem árultak el adatokat, csak annyit mondtak, hogy a korábbi évek tapasztalataiból kiindulva a súlycsökkentésre mentek rá.
Először a 80-as években teljesítette elektromos autó a Pikes Peaket, most pedig az erre a műfajra különösen alkalmas elektromos autóktól várják az újabb áttörést. Négy éve a VW I.D. R 16 másodpercet adott Sebastian Loeb korábbi őrült rekordjának, ennyire radikális rekordjavításra viszont idén nem számíthatunk.