Olasz életérzés egy kis francia kakukkfiókával
Válogatás a Népítélet olaszabbik feléből (is)
l´art pour l´art - Alfa Romeo Spider
Élményautó - ennél a fogalomnál a lexikonban csak egy fotó kellene egy Spiderről, semmi több
Még nem régen van meg a vas, bár az ismerkedésen túl vagyunk. Elég nagy szerencsével jutottam hozzá - gyakorlatilag annyiban van, mintha dojcslandból hoztam volna és leregadózom - valamiért nagyon el akarták adni, valószínűleg féltek tőle (öreg, olasz, ritka blablabla). Magyar szerelő nem kókányolt még bele, ellenben a német! Az elektronika siralmas - egyelőre - bár már elég sok mindent megcsináltam rajta (pölö az összes műszert újra kellett gombolni, hol a jeladó volt rossz, hol rosszul volt bekötve, hol meg nem is volt bekötve, a biztosítékdobozon meg annyi a szigszalag, mintha el akarták volna postázni valahova). Mindezektől eltekintve hálás darab és nagyon szerethető; persze ez alfásoknál mindig kis elfogultságot is jelent.
...
Borzalmasan öncélú egy vas: nagyon látványos és stílusos, ezért cserében jó ha az ember hozzászokik, hogy szűk, olaszmajom pozícióban ül, 120 fölött a menetszél lobogtatja a fület, nincs csomagtér, nincs rugózási komfort. Ezek azonban szigorúan részei a Nagy Alfa Spider Érzésnek.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Ó´ ha én szerelő lehetnék - Autobianchi A112
Egy ismerősöm lecserélte, UNO-t vásárolt és a régi autóját eladta nekem kedvezményesen! Bár ne tette volna!
A lejárt műszakit elsőre újra cserélte, a karosszéria hátsó iveknél a rozsda tajtékzott, így a vizsgáztató felhívta a figyelmemet, hogy legközelebb nem fog ám átmenni! Gyorsan lakatolni, 60 ezer, de észrevettem, hogy néha köhög! Nem ragozom szerelő, szerelőt követett, de nem voltak elég alaposak, nem tudták megjavítani a gyújtást. A hiba faramuci volt, erre csak akkor jöttem rá amikor vettem a bontóban egy másik alkatrészt és rájöttem, hogy az előgyújtást egy műanyag alkatrészecske szabályozza, no ez volt nem megfelelő alkatrészekkel javítva, hozzátéve a magyar szerelőkről kiállított rossz bizonyítvány jeléül, hogy a szerelők azt gondolták a karbival van baj, ezért azt addig molesztálták míg, elrepeszették. Valamint a fúvókákon is igazítottak valamit! Hát nem előnyére vált a gépnek!
NO ez végleg betette a kaput, haza még hazagurult, de többet nem akart megmozdulni, pedig az új alkatrészekkel próbáltuk mindhiába.
Ilyen az Autobianchi, amikor Abarth
Georg, az elegáns hódító! - Citroen 2CV
Szerencsés kacsás vagyok, mert sikerült egy kimagaslóan jó állapotú példányt szereznem. Ennél fogva nem is volt eddig semmi komoly baja. Mikor kipróbálni mentem akkor ültem először kacsában, és még jobban megtetszett mint addig. Egy hónappal később megvettem és 10 éves vágyálmom vált valóra. Azóta csak kellemes meglepések érnek a kocsival. Ilyen a menetteljesítmény például. Ahhoz képest, hogy milyen kicsi motor hajtja meglepően fürge. Ha jól bánik vele az ember egyáltalán nem biztos, hogy az audisok és hasonszőrűek érnek el a következő lámpához hamarabb. Ezt a kocsit ésszel vezetve lefőzhető bármelyik másik autó.
...
Ennyire feltűnő autó kevés van. Nem kell drága kocsit venni ahhoz hogy irigykedve nézzenek és vágyjanak egy olyan kocsira az emberek mint a tiéd. Mióta megvan, nem telt el úgy nap, hogy ne kaptam volna dícsérő szavakat, széles mosolyt, vagy elismerő pillantásokat. Szeretnivaló kis járgány, egyszer azt mondák rá olyan mintha a meséből jöttem volna elő. Meglágyítja a hardcore teljesítménymániások szívét is.
Egy meg nem értett zseni - Lancia Beta
A HPE igazi macsó cucc. Kemény kuplung, masszív váltó, alacsony üléspozíció, mélyen morgó hang. Sármos és titokzatos, de nem nagyon izgatja ki mit mond a külsejéről, aki igazán ismeri úgyis imádja. Lapos, gyors és erős, bár jellemzően senki sem hiszi el róla, mennyire szuper. Vagy lefiatozzák, ami nem is lenne olyan nagy baj, ha nem azt értenék alatta, amit, vagy a meglepő formája miatt avitt romnak nézik. Mekkora tévedés! Valójában a Lancia utolsó önálló tervezésű autója, amit arra szántak, hogy kihúzza a céget a bajból. Mindent beleadtak, de már késő volt, csak a beolvadás után jelentek meg az első példányok, a 70-es évek elején. Sokféle verziója van, a spidertől a családi limuzinig, de eleinte még csak karburátorosak. Idővel megjelentek kompresszoros változatai is, Volumex néven. A maga idejében elegáns és drága túraautónak számított, a 30-60 lóerős Simca-k, Renault-k, VW-k és Opelek közt.
...
Azt azért nem mondanám, hogy nem költöttem rá, de a kiadásaimat mindig ahhoz viszonyítottam, amit akár egy új autótra is el kellene költenem. A kopó alkatrészek (fék, kuplung, lengéscsillapító, folyadékok stb) 11 év távlatában mind ilyenek szerintem. Ezeken kívül az általában égre emelt tekintettel, összekulcsolt kézzel, suttogva emlegetett olasz karosszéria sem volt extra gáz. Leszámítva, hogy egyszer nem adtam meg egy idétlen jobbkezet, és a belém szálló új Dedra(!) totálkárosra tört, én meg kiegyengettettem a sárhányót és indexet cseréltem, egyszer volt nagyjavítás. Szerintem ennyi 20 évesen belefér. Sárvédőívek, küszöbök és a hátsó tornyok erősítése, ami típushiba, a márkatársak tapasztalatait is figyelembe véve.
Andróczi Balázs (Assur) posztjában egy durvább Beta is előfordul
Korábbi merítések a Totalcaron
- Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
- Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
- Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
- Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből