BMW helyett Daciat

Válogatás a Népítélet olcsóbbik feléből

2023.04.16. 13:00
5 hozzászólás

Kompromisszummentes kiránduló autó - Dacia Duster

73104

Először néhány éve a Szlovák Paradicsom fele egy kátyús szerpentinen figyeltem kettő előttem haladó első generációs Dustert. Szerintem ők önfeledten élvezték az autózást, miközben én fogcsikorgatva csak a gödrökre koncentráltam egy sportfutóműves 3-as BMW-vel. A döntés viszont akkor érett be, amikor nem egész egy évig újra Magyarországon éltem, és az M1-es autópályán már-már szinte különleges katonai járművekkel lett volna csak ideális a közlekedés, én pedig havonta hordtam a 3-ast futóműszervizre.

...

4 év után még mindig nagyon pozitív a véleményem az autóról. Közben a hegyekbe költöztünk, ahol télen sokszor van hó a meredek utakon. Magabiztosan megy hóban is, a fogyasztás a reggeli hegymászás miatt kicsit emelkedett, de nagyjából 6-6,5 körül alakul. A korábban írt negativumokat sem tapasztalom már, a motorerő, beakadó biztonsági öv stb. 

Papp Tibi és a gázos Duster

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Célszerű, szeretni való mogyoró - Hyundai i10

A kép illusztráció
A kép illusztráció

2015.

Szalonautó volt a DunaAutó-nál, ahogyan beléptünk, megláttuk, tudtuk, hogy ez kell. Próbaút kicsit Wartburg hangos feeling, de tetszett, lefoglalóztuk és kb. 2 hét után megkaptuk.

...

2022.

Igazán nincs mit írni: megy és teszi a dolgát. Igaz kevés km megy bele, de arra amire kell elég. Ilyen kis fenntartási költséggel nem sok konkurencia van. Rendszeres hosszú útra nem ajánlom továbbra sem, ahhoz azért nem elég kényelmes és dinamikus. Városi és elővárosi rohangászásra viszont kiváló!

...

2023.

Kevés kilométert megy (lett céges másik), de arra a célra amire kell kiváló: időnként rövid utakat teszünk meg vele (főleg 1 személlyel). Jobb lenne egy akkumulátoros villanyautó, de annak olyan a bekerülési költsége, hogy nem éri meg. Még 600 Ft-os benzinár mellett sem.

A bemutatón Papp Tibi járt

Az igazi arany középút  - Ford Focus

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Élethelyzetemet, amiben az első generációs fókusz kombira esett a választásom, az első gyermek, a friss jogsi, és az első 1 misi alatti autó együttállása jellemzi a leginkább. Gyalogos, kerékpáros, tömegközlekedős, és "megkérős" életmódom végét pedig a végre egy belátható időtávban rendelkezésre álló megfelelő mennyiségű pénz és plusz szabadidő együttállása biztosította. Egész pontosan 38 évet kellett várnom ezen szerencsés együttállásokra, hogy megírhassam nektek népítéletem, több mint 4000 km levezetése után. Megfelelő gépjármű kiválasztásához 2015-ös esztendőben temérdek iromány állt rendelkezésemre az interneten.

...

Update 102000:

Elkezdtem keresni az utódot így 336 ezer után,

bár az idei nyaraláson is hihetetlenül megbízhatóan nyújtott egy 1300 km-es élmény autózás. Három biciklivel a tetején, telepakolva, és klímázva is fürgén kapkodva a kanyarokat, és dombnak felfelé is.

Az ok részben az én hibám, mert hiába vetten rozsdamentes (nagyon kicsi és nagyon felületi) végig garázsolt állapotban, de túl későn és túl rossz helyre vittem alvázvédelemre. Rákenték a rozsdára (Meg a kipufogóra is).

Dani alaposan kivesézte a 700 ezret futott kombi Fókát

Paprika - Kia Rio

66384

A feleségem számára (kis)városba, város környéki rövidebb-közepes utakra kerestünk "második" autót. Az elképzeléseink az alábbiak voltak:

- 1,2-1,3 liternél ne legyen nagyobb a (benzines) motorja, száguldani nem akarunk, de haladni lehessen vele (sportautó nyilván nem lesz ennyiből).

- Férjünk el benne négyen, akár 1-2 órát is kényelmesen (nő a két gyerek, kell a lábtér hátul is).

- Csomagtér nem szempont, mindig keveset pakolunk és van "családi", "nagy" autónk (H Astra), azt sem pakoljuk tele szinte soha. Nem is értem a csomagtér-fétisisztákat... :-))

- Használni szeretnénk, nem babusgatni, tehát legyen megbízható, amennyire lehet.

...

A negatívumok (legyünk rajta túl gyorsan az elején):

- Belül sok a műanyag és látszik is rajta. Engem nem zavar, mert G Astrán edződtem, de van aki finnyás az ilyesmire. Egy Clio azért igényesebb(nek hat) belül.

- Az alvázvédelem nagyon gyengusznak tűnik, de majd az idő megmondja, mit is ér.

...

A pozitívumok:

+ Nagyon jó vezetni, minden a helyén van, minden magától értetődik. Az autó viselkedését, visszajelzéseit nem kellett megszokni, nagyon természetes az egész. Mondanám, hogy "emberléptékű", de persze kinek mi...

+ A 84 LE nyilván nem tépi fel az aszfaltot, de nagyon élénken reagál, semmi torpanás, gondolkozás, csak szép egyenletesen erősödő húzás. Aki nem turbós és/vagy dízel motoros autókon nevelkedett és nem szereti ezeket (ahogyan én sem), annak nagyon üdítő lesz. A többiek utálni fogják.

+ A motor hangja, járása a (szalon szerint nem szükséges) bejáratás végére kisimult és halkult is, a kezdeti "morgás" eltűnt. update: 4000 fölé, nagyobb gázzal húzatva klassz (és persze egyben valahol vicces is) az ilyenkor ércesebbre váltó hangja. :-))

...

UP-DATE (15ezres):

Két kellemetlenség merült fel az eddig együtt töltött kilométerek során.

- A másik a hűtőfolyadék fogyása. A hűtőfolyadék kiegyenlítőtartályában a gyári (max közeli) szintről a minimumra süllyedt 10e KM alatt. Két KIA szervízt* is felhívtam és mindkettő szerint normális, megkérdeztem a KIA ügyfélszolgálatnál is, hogy normális-e, illetve milyen dl/km határig. Persze nincs ilyen limit. Ha fogy, akkor töltsek és márkaszervíz. Hát köszi..

*Az egyiküknél arról is ki lettem oktatva, hogy olvassam el a kézikönyvet, benne van, hogy időnként pótolni kell. (Szerintem nem ez van benne, hanem hogy ha fogyott, töltsem után a ÉS vegyem fel a kapcsolatot a szervízzel.)

Zsoltinak tetszett az új Rio

Korábbi merítések a Totalcaron

Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből