Kicsi, de játékos!
Ha épp nem pickupokat nézegetek vásárlási célzattal, a másik jelöltem az sokak nagy kedvence, a Suzuki Jimny.
Amikor a tesztjeink között nézelődtem, meglepődve tapasztaltam, hogy az előző széria összes tesztjét nekem sikerült produkálnom. Szóval valamennyi tapasztalat azért van benne, milyen is lehet egy ilyen géppel együtt élni.
Elég sok kompromisszummal jár, hiszen autópályán nem túl szerencsés a futómű és persze a hely is korlátozott. De amikor használja az ember, akkor azt szinte mindig boldogan teszi, én végigvigyorogtam a tesztidőszakokat, annyi élet és szórakozás van ebben a gépben. És ami a szerencse, ez az újban is megvan, nem sikerült elrontani, csak a döntéshozók kérdéses döntései tett be neki kicsit Európában, na meg az ára. Mentem a teherváltozattal is, ugyanolyan jó móka, bár Máté kollégával megegyeztünk, hogy ha 5 centivel hátrébb lenne az elválasztó rács, az a rakteret nem rontaná, de jóval kényelmesebben tudnánk ülni. Persze, lehet, hogy pont az az 5 centi kell a teherautósághoz jogszabályilag.
Na szóval a Jimny is jó esélyekkel indul a versenyben, folyamatosan rágódom, hogyan lehetne kimozogni a helyhiányt munka esetén. Például a Parkoló Parádéra olyan jó 300 kilónyi cuccot kell kimozgatni, de az eheti TAP forgatásra is ki kellett juttatni például 4 darab 200 literes hordót meg egy rendezvénysátrat. Ja, csak úgy mondom, június 25-én, vasárnap Parkoló Parádé!
Szerencsére van megoldás, ugyanis a Jimny kb. egy tonnát vontathat ráfutófékkel. Itt a nehezítő tényező, hogy ilyenből azért nem sok van a piacon. Még nehezebb, hogy lehetőleg zárt, legalább két méter hosszú vontatmány lenne az optimális választás. Az biztos, hogy nem lehet nagy élmény ekkora autóval ekkora utánfutót vontatni, esélyes, hogy rádobnék a biztonság kedvéért egy stabilizátoros vonófejet is, jobb a békesség jegyében.
A Jimnyből, rétegautó létére igen sok ítélet született, szám szerint 24-et olvashatunk. Az autó megbízhatóságát és szerethetőségét jelzi, hogy gyakorlatilag nincs 4 csillagosnál alacsonyabb értékelés. De itt alább kattintva is olvashattok egy elég alapos ítéletet!
A legkisebb ugrifüles!
Közeledik a 200 ezer. Olajcsere volt, semmi más. Megy és megy és megy és megy, és még mindíg sokszor érdeklődnek az autó után, ha valahol megállok vele :) A Yokohama gumik nagyon jól bírják, a motor kiválló, olajat nem eszi, minden működik. Igazából csak tankoltam bele és vigyáztam rá, tisztán tartottam, még egy izzót sem kellett cserélnem az elmúlt időszakban. Nemsokára ismét műszaki vizsgára kell vinnem. Voltunk vele azóta 2x Auszriában, odaát elég sok ilyen van. Itthon még mindíg kevés a Jimny, aki szembejön, jó eséllyel ismerős, de mindenki int! Érdekesség: Kubában is vannak Jimnyk, bérelhető zárt és kabrió is. Már hárman vagyunk, de megoldható az utazás így is, addig volt elég gáz, amíg nagy babakocsival kellett (volna) utazni. A kis kocsi, gyerekülés, anyuapu kombóval elférünk, bár a csomagtartót ilyenkor megtöltik a gyerek holmijai. Megoldásként tetődobozra gondoltunk. Meg arra is, hogy a Vitara cserét meg kéne ejteni... Majd meglátjuk, melyik a nyerő ötlet. Egy biztos: aki ezt az autót megveszi, nem fog csalódni. De, szerintem más Jimnyben sem.
Sajnos ahogy a pickupoknál, itt is elég szomorú a felhozatal, de legalább drága. A használatból adódóan könnyen bele lehet futni szétrohadt modellekbe, nekem az is kicsit gyanús, ha látszólag frissen alvázvédőzött modelleket mutogatnak. És futottam bele olyanba is, amit 200 ezer km futásteljesítménnyel árultak, de lekérdezve kiderült, 360-ról tekerték vissza 160 ezer körülre pár éve. És annyira még olcsó se volt. Költői kérdés merül is fel bennem ilyenkor, kedves döntéshozók, ha ezt így látjuk/látják, miért nem lehet szankcionálni?
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.