Mostanában gyakran beszédtéma a modern autók folyamatosan emelkedő súlya. Feltettük hát a kérdést: vajon melyek a világ valaha készült legnehezebb személyautói?
9. Audi (Q8) e-tron: 2695 kg
A modern autók között rengeteg a böszme SUV, miközben egyre több a nehéz akkupakkokat cipelő villanyautó is. Az Audi Q8 e-tron (korábban simán csak „e-tron") mindkét tulajdonsággal rendelkezik, nem csoda hát, hogy piszok nehéz: a teljesen felszerelt változatok súlya közel 2,7 tonna. Ennek ellenére a legerősebb kiadás 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
8. Bentley Brooklands Coupé: 2700 kg
A Bentley-k sosem a könnyű súlyukról voltak híresek, ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, mint a Brooklands Coupé. Az Azure keménytetős változatából 2008 és 2011-között 550 darabot adtak el, melyek súlya akár a 2,7 tonnát is elérte. Csak a miheztartás végett: a gyártó gigantikus Luxus SUV-je, a Bentayga 2440 kilós tömegével jó két és fél mázsával könnyebb, mint a Brooklands Coupé.
7. Cadillac V-16: 2721 kg
1926-ban növekvő vásárlói igény mutatkozott egy egyszerre erős, de mégis finom motorral szerelt luxusautóra. A Cadillac erre válaszul építette a V16-ot, mely 1930 és 1940 között a márka kínálatának abszolút csúcsát jelentette. Az akár 6,1 méter hosszú modell elnevezése beszédes: a motorháztető alatt egy 7,4 literes V16-os lapul. Az önsúly: 2721 kiló.
6. Rolls-Royce Phantom VIII EWB: 2745 kg
A Phantom 1925-óta része a Rolls-Royce kínálatának, jelenleg pedig a nyolcadik generációjában jár. Bár a minden szinten csúcskategóriás luxusautónak már a normál változata sem könnyű, a hosszított EWB kiadás már valódi nehézbombázó: súlya elérheti a 2745 kilót is. Ebben minden bizonnyal a 6,75 literes duplaturbós V12-es és a töméntelen hangszigetelés is szerepet játszik.
5. Mercedes-Maybach 62: 2805 kg
Újabb ultra-luxusautó következik, ezúttal Németországból. A Maybach 62 a Mercedes-Benz S-osztály alapjaira épült, és lényegében minden extrával megtömték, ami a 2000-es években elérhető volt. A hangparancsokkal működő navigáció, az integrált DVD lejátszó, levegőszűrő, fűthető 18 és 14 irányban állítható első és hátsó masszázsülések, 21 hangszórós Bose Hi-Fi, kulcs nélküli indítás, beépített italhűtő, és négy zónás klíma, számos egyéb mellett mind az alapfelszereltség része, míg a motortérben egy akár 6 literes duplaturbós V12-es terpeszkedik 900 Nm nyomatékkal. Ezek után talán nem meglepő, hogy az ár mellett a súly is csillagászati: 2805 kiló.
4. Cadillac Escalade: 2906 kg
A legújabb Escalade mind kinézeténem, mind méreteiben egy kerekeken guruló erődítményre emlékeztet. A hatalmas SUV ötödik generációja 2021-óta kapható, és elsőként a típus történetében 3 literes sorhatos dízelmotorral is választható a 6,2 literes V8-as variációk mellett. A több mint 5,7 méter hosszú és majdnem 2 méter magas modell legnehezebb változata 2906 kilót nyom.
3. Bugatti Royale: 3175 kg
A Bugatti Royale 12,8 literes soros nyolchengeres motorja okán már egy másik listánkon is szerepelt, de a jelenlegin is biztos a helye. A 3175 kilós szörnyeteg kora legfényűzőbb luxusautójaként királyi családok számára készült, ám a nagy gazdasági válság miatt végül a 25 darabos limitált szériából hetet építettek meg, melyek közül csak három talált gazdára.
2. ZIL-4104: 3400 kg
A 6,34 méter hosszú Zil-4104-et a Szovjetunió legfényűzőbb autójaként arra építették, hogy állami vezetőket furikázzanak vele. A modell 3400 kilós súlyával egy ideig a világ legnehezebb személyautójaként szerepelt a Guinness Rekordok könyvébe. 106 példány készült, mindegyiket egy 7,7 literes V8-as mozgatja 315 lóerővel.
1. GMC Hummer EV: 4282kg
Ez már a túlzások túlzása, a teljes agybaj. A Hummerek sosem épp könnyű súlyukról voltak híresek, ám az EV nevű elektromos verzió a maga közel 4,3 tonnás tömegével már komikusan nehéz. Az amerikai töréstesztekért felelős IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) külön ellenőrzéseket végzett, hogy a berendezéseik egyáltalán képesek-e megbirkózni a Hummer EV súlyával, hiszen az autó 1300 kilóval nehezebb, mint bármi, amit eddig összetörtek.